Avatar billede blackunicorn Nybegynder
29. april 2015 - 22:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fejl i submit

Jeg har lavet et lille script der indsætter data fra en drop down box i mysql.

Men af en eller anden årsag indsætter det ingen data i mysql.
Måske nogen kan spotte fejlen ?

Min index.php

http://pastebin.com/pZ0kQ4pK

Min post.php

http://pastebin.com/9uxtEqFe
Avatar billede moddi100 Seniormester
29. april 2015 - 22:30 #1
Angående din post.php så poster du aldrig navnet på knappen. Ret derfor TIL følgende:

if(isset($_POST['make'])){ // Udskiftet variablen til 'make', da det alligelve er den vi skal bruge
$make = $_POST['make'];

// Du laver en sql-sætning, men gør aldrig mere ved den?
$sql = "INSERT INTO `biler` (`make`) VALUES ('".$make."');";
}

Som jeg har angivet skal du også have et kald til databasen efter at have lavet en variabel med din sql-forespørgsel. Søg på mysqli og prepared statements, så skulle du være godt kørende. Der findes også guides om emnet her på eksperten.
Avatar billede Slater Ekspert
30. april 2015 - 08:18 #2
Det er også lige værd at nævne, at det er en klokkeklar injection vulnerability.

Aldrig putte data fra klienten direkte ind i en SQL sætning. De skal parameteriseres eller renses først.
Avatar billede blackunicorn Nybegynder
30. april 2015 - 17:31 #3
Tak for hjælpen moddi100 - smid et svar så du kan få point :)
Avatar billede blackunicorn Nybegynder
08. maj 2015 - 08:40 #4
På tide at lukke
Avatar billede moddi100 Seniormester
08. maj 2015 - 14:13 #5
De der e-mails man aldrig får, gør det lidt svært at svare på alt :) God weekend