Avatar billede idalouise Nybegynder
30. april 2015 - 00:09 Der er 7 kommentarer

Vedhæftede fotos

Jeg bliver nødt til at have lidt hjælp her. Ved et tilfælde opdagede jeg, at når jeg vedhæfter et billede, ja så får modtageren hele mappen.

Jo det vedhæftede billede toner frem først, men så kan der klikkes løs på en listepil og så kommer der en masse fotos, som det ikke var meningen modtageren skulle se. Gad vide hvor længe det har stået på. Kan nogen give en forklaring, og hvordan jeg undgår at det sker?

På forhånd tak.

IL
Avatar billede MADOlsen Forsker
30. april 2015 - 09:04 #1
Det ville være lidt nemmere at hjælpe, hvis du lige fortalte, i hvilket program/på hvilken side det er, at du har problemet? ;-)
Avatar billede idalouise Nybegynder
30. april 2015 - 10:26 #2
Hej.

Jo mit styresystem er windows 7.

Jeg har en, som alle andre med en computer, en mappe med navnet Billeder.

I den mappe har jeg overført en masse fotos. Ikke en en bunke, men hver gang jeg tømmer mit kamera, så oprettes der en undergruppe hvor datoen for overførslen også bliver navnet på undermappen. Når jeg overfører billeder, videos, sker det vha. Impoter billeder og videos med Windows. (Når jeg tilslutter mit kamera til computeren og tænder for kameraet, så kommer der en liste med tilbud om hvordan jeg vil overføre billederne, og jeg har så altid valgt ovennævnte).

Men så opdagede jeg forleden, da jeg skulle vedhæfte et par billeder til en email, at det så lidt anderledes ud end normalt. Det der sker er, at det ikke kun er det enkelte foto eller to, men hele Windows Live Photo Gallery "følger med", og der er andre billeder, fra helt andre datoer, billeder der er få år gamle, og bl.a billeder min tidligere kæreste knipsede, og som jeg bestemt ikke er interesseret i forlader min computer ;-)

Jeg synes det virker meget underligt, for som forsøg tog jeg et par fotos, overførte dem til mappen Videoer (den var i forvejen tom). Jeg checkede at kun de to nyoptagede fotos var der, jeg skrev en mail til mig selv, vedhæftede de to billeder fra mappen Videoer, sendte og vups,
dukkede Live Photo Gallery sammen med de to billeder, og altså desværre også de billeder som jeg er lidt ømtålelige.
Avatar billede MADOlsen Forsker
30. april 2015 - 10:53 #3
vedhæfte et par billeder til en email

Det var noget af det, jeg fiskede efter :-)

Mit næste spørgsmål er så, hvorfra du sender de famøse mails?
Outlook, webmail (og i så fald hvilken) eller?
Avatar billede idalouise Nybegynder
30. april 2015 - 11:38 #4
Åhhhh, jeg forsøgte at huske ALT... og så glemte jeg lige det.

G-mail ;-)
Avatar billede daphne Novice
13. september 2015 - 09:02 #5
Har du mulighed for at linke til et screen-shot ? - er svært at 'se' hvad du ser.

Med venlige hilsner
Gitte Daphne
Avatar billede daphne Novice
13. september 2015 - 09:02 #6
Har du mulighed for at linke til et screen-shot ? - er svært at 'se' hvad du ser.

Med venlige hilsner
Gitte Daphne
Avatar billede daphne Novice
06. marts 2016 - 16:37 #7
Gade vide om du har fået løst dit problem ?

Med venlige hilsner
Gitte Daphne