Avatar billede zombien Juniormester
30. april 2015 - 08:45 Der er 1 løsning

Video konvertering i php via ffmpeg og ffprobe

Hej Eksperter

Jeg sidder og er igang med at arbejde med noget video konvertering på et af mine projekter, og da jeg er temmelig ny inden for netop dette område andet end benyttelse af et program til at gøre det manuelt...

har jeg spottet ffmpeg og ffprobe kan benyttes til dette formål, med en live konvertering når brugeren uploader en video til serveren...

men jeg er rendt ind i nogle problemstillinger, jeg håber nogle herinde kan hjælpe med...

jeg benytter følgende

$input = '/var/www/vhosts/projektet/httpdocs/video/20150414_112632.mp4';

echo exec("/usr/bin/ffmpeg -i ".$input." /var/www/vhosts/projektet/httpdocs/video/".rand(0,999999).".mp4 2>&1", $out, $ret);

Dette fungere også korrekt, den laver en ny udgave af min video, men jeg vil gerne kunne styre hvilken dimension min output video skal gemmes i, hvordan gør jeg dette?

og jeg vil gerne have informationer omkring filen inden den starter ffmpeg til konverteringen, for hvis det er en mp4 fil og den har i størrelsen 1280x720 eller under.... skal den selvfølgelig ikke konventeres men bare uploades, hvis den overholder max-size selvfølgelig....

her har jeg gjort følgende

$input = '/var/www/vhosts/projektet/httpdocs/video/20150414_112632.mp4';

echo exec("/usr/bin/ffprobe -print_format json -show_format /var/www/vhosts/projektet/httpdocs/video/20150414_112632.mp4");

print_r($output);

hvor jeg skal bruge følgende del af mit array

[18] => Stream #0:0(eng): Video: h264 (Baseline) (avc1 / 0x31637661), yuv420p(tv, smpte170m), 1280x720, 11993 kb/s, 30.03 fps, 30 tbr, 90k tbn, 180k tbc (default)

Hvad er den letteste måde at få fat i resolution/dimension på? man kan ikke ligefrem benytte explode(), str_replace() eller substr().

Da jeg dette sikkert ændre sig i forhold til hvis jeg uploader en avi fil frem for en mp4.

håber der er nogle herude som kan være behjælpelige med min problemstilling :)
Avatar billede zombien Juniormester
21. september 2015 - 19:29 #1
lukket