Avatar billede SgrA Nybegynder
30. april 2015 - 11:52 Der er 1 kommentar

Peter Greenaway opsætning

Hej.

Jeg går med en lille idé om at skulle lave en opstilling, med et billede, hvor hvor farverne er mørkere undtagen på et punkt, kunne f.eks være en bygning på et kort, som var lysere og alt andet lavet mørkere. Jeg tænker dermed at få lyset til at fokusere kun på det farvede punkt for at give en ekstra effekt.

Min inspiration er Peter Greenaway, blandt andet hans fortolkning af den sidste nadver: https://www.youtube.com/watch?v=CFTs_6C919g

I videoen er det jo "levenede lys", og ikke bare stilstående, kunne være virkelig fedt at lave det som levende/bevægende, men er helt som nybegynder på dette område, så må også tage mine egne begrænsninger i betragtning.

Mine spørgsmål er hvad det ville kræve? jeg tænker selv en form for lampe(behøver ikke flere farver/lamper), og der skal nok noget software til at programmere det med? kabler?

Jeg er på et SU budget, så det begrænser også mig en del.

Oprigtig idé: Vise et billede af en bydel, først fokusere lyset på bygningerne i billedet, måske derefter på menneskerne/bilerne. Enten som vist på filmen i et "take/scene"... eller ved to billeder og to lamper, hvor lampe1 lyser på bygningen på billede1 og den lampe2 lyser på mennesker/biler på billede2

Kan det overhovedet lade sig gøre.
Avatar billede claes57 Ekspert
30. april 2015 - 13:33 #1
uden at vide noget om, hvordan det gøres, så ville jeg lave selve billedsiden først, og så lave en overlay-film med mørk/synlig som er tilpasset første film, og derefter kopiere de to sammen.
man kan jo køre 'alt' indover en film - fx http://www.dashware.net/videos/video-overlay-software-demonstration/ så søg, og du vil finde.