Avatar billede hannekristensen Nybegynder
30. april 2015 - 13:28 Der er 10 kommentarer

Mac med Windows

Hej
jeg skal have lagt windows på min mac via. Boot camp assistent og stadig både bruge windows og yosemite. Kan man have 2 brugere på mac'en, og så have Yosemite på den ene og windows på den anden?
Eller skal man nøjes med den ene bruger, og så skifte når man starter op istedet på alternativtasten (Alt).
Det var bare så man kunne logge på ens windows bruger eller Yosemite.?
Tak på forhånd
Avatar billede claes57 Ekspert
30. april 2015 - 13:44 #1
eller - bare for at rode lidt i din tankegang - en anden mulighed.
Start med at indlæse virtualbox (gratis) på din mac. I denne kan du oprette en virtuel maskine med windows (du vælger selv bruger-id til windows-live). Så kan de to køre samtidig uden at du skal boote for at skifte - windows vil bare køre lidt ringere end på en ren boot.
https://www.virtualbox.org/
Avatar billede Blueeyez Mester
30. april 2015 - 14:03 #2
Hvorfor vil du have Windows på din mac?
Avatar billede hannekristensen Nybegynder
30. april 2015 - 15:11 #3
Det er fordi jeg skal bruge nogle skole programmer som man skal have Windows for
Avatar billede Blueeyez Mester
30. april 2015 - 15:26 #4
Hvad med virtualbox? Når det blot er til den slags og så er du i begge systemer på samme tid :-)
Avatar billede moddi100 Seniormester
30. april 2015 - 16:25 #5
Alt efter hvilken MAC du har vil jeg lige pointere at dualboot - som du selv er inde på, er klart en vinder hvad angår performance.

Er der tale om tunge programmer du skal anvende f.eks. AutoCAD, Inventor m.m. så gå efter dualboot.

Jeg foretrækker til hver en tid dualboot over virtuelle systemer, men ja det er da en smule nemmere at opsætte virtuelle OS'er.
Avatar billede hannekristensen Nybegynder
30. april 2015 - 16:50 #6
Jeg skal bruge boot Camp men ville bare vide om det var smartere at have 2 brugere til det
Avatar billede claes57 Ekspert
30. april 2015 - 17:36 #7
hvis du har samme konto på det, så kan du synkronisere fx bogmærker fra chrome til safari (og omvendt). Tilsvarende kan du bruge icloud / dropbox / onedrive fælles på de to systemer. Det gør det let at flytte data mellem de to (jeg selv kommer ofte på en idé på en maskine, som skal bruges på den anden - omend jeg er på ipad/pc).
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2015 - 17:46 #8
Har du overvejet Wine.
http://winebottler.kronenberg.org/
Avatar billede hannekristensen Nybegynder
01. maj 2015 - 17:33 #9
Virker det så jeg kan have et program der skal køre på windows 7 til at virke på min mac?
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2015 - 12:25 #10
Der er jo nok ikke andet for end at prøve.
https://www.youtube.com/watch?v=DkS8i_blVCA