Avatar billede goglov Seniormester
30. april 2015 - 22:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kan jeg bruge procedure i flere projekter?

Jeg har Excel 2013 og bruger VB. I Windows
Jeg har forsøgt at skaffe forbindelse til mine projekter via  dialogboksen i Tools/referances men det virker ikke.
Jeg har et projekt kaldet Hjælpefiler med makroen(procedure) "datahjælp()" og jeg ønsker her fra at kalde og benytte en procedure(makro) : TjekHjælp() i mit andet projekt kaldet Teknikdata
Er der nogen der har et forslag?
Avatar billede bvirk Guru
01. maj 2015 - 08:45 #1
Det er åbenbart en almindlig antagelse blandt excel folk, at de bruger vb

Visual basic (vb) er et programmeringssprog i visual studio, sproget er syntaktisk identisk med vba, men objekterne er andre og udviklingsmiljøet er også anderledes.

Det kan godt lade sig gøre - svar kan gives i Programmer -> Regneark -> Excel
Avatar billede goglov Seniormester
01. maj 2015 - 14:15 #2
Tak for svaret.
Det forklarer hvorfor jeg aldrig helt har kunnet følge vejledninger til Visual studio. Noget jeg har undret mig over længe, dog uden helt at kunne forstå det.
Du skriver "Det kan godt lade sig gøre - svar kan gives i Programmer -> Regneark -> Excel ". Jeg kan ikke finde det på min maskine.
Kan du hjælpe mig til svaret?
Avatar billede bvirk Guru
01. maj 2015 - 17:37 #3
Du, goglov, er ikke den eneste der er kommet til at bruge ekspertens forum kategori: programmering->visual basic til excel spørgsmål, men når jeg nu tillader mig at irettesætte kan jeg ikke modsige min kategorifortolkning ved at svare på excel ting her.
Du kan lukke spørgsmålet med point til et svar du selv har lagt - så er alle glade - og oprette et identisk i kategorien programmer->regneark->excel.
Os der svarer, skriver ikke kun for at hjælpe - også for at give forummet og internettet værdi (søgbarhedsværdi) og måske en lille smule for blær.
Avatar billede goglov Seniormester
02. maj 2015 - 12:52 #4
Ok. Jeg lukker spørgsmålet her og stiller det i "
Programmer -> Regneark -> Excel
- og dyb respekt fra mig mht. søgbarhed og blær effekten ;-)