Avatar billede Dorphen Nybegynder
01. maj 2015 - 09:36 Der er 3 kommentarer

Hvordan fjernes Crossbrowse og lign.

Jeg har store problemer med helt at få renset min computer for programmer som overdynger min browser med reklamer med videre, og det er noget af en jungle at navigere i hvem der ønsker at hjælpe, når der søges hjælp på nettet, og hvem der bare ønsker at man skal downloade deres skadelige programmer.

Jeg har forsøgt rens med diverse programmer og har i denne forbindelse hentet følgende programmer: Ccleaner, HiJackThis, AdwCleaner, Malwarebytes Anti-malware, EfixPro og Heimdal, men kan godt have mine tvivler om alle disse programmer hjælper mig eller om nogen af dem faktisk gør det modsatte.

Jeg bliver ikke overhældt med div. reklamer og min pc fungerer pt bedre, men jeg har på fornemmelsen at det er en stakket frist, da der er mistænksomme ting, såsom: Inter Explorer kan ikke findes nogen steder som program selvom det er det browser-ikon jeg trykker på og den eneste browser jeg har til trods for at den ikke kan findes nogen steder som program. Jeg kan fortsat se crossbrowse.exe under ikoner i meddelelsesområdet og er først lige sluppet af med (hvis jeg altså er sluppet af med den) istartsurf som browseren konstant startede op i.

Jeg håber på at kunne få hjælp til installation og kørsel af de rette programmer til at sikre at jeg er sluppet af med bl.a. crossbrowse og lign. for denne gang.

Mvh,
Leif (Windows 7 Home Premium Service Pack 1 64 bit
01. maj 2015 - 12:09 #1
... vi se en frisk 'log' fra ADWCleaner ?
Avatar billede Slettet bruger
01. maj 2015 - 13:55 #2
EfixPro Vil jeg ikke havde på min computer. De andre er velrenommeret programmer.
http://malwaretips.com/blogs/efix-pro-virus-removal/

Heimdal renser ikke noget, det holder programmer opdateret.

HiJackThis fungere ikke på 64 bits computer
http://www.spywarefri.dk/forum/viewthread/75110/

Gratis programmer kan indeholde andre programmer ! Så man skal passe på med hvad man downloader.

Ninite er en sikker side at download gratis programmer fra.
https://ninite.com/
Avatar billede 220661 Ekspert
01. maj 2015 - 17:59 #3
Velkommen til.

Ja hvis man ikke henter fra pålidelige sider(og helst på producents egen side), så kan der komme andre elementer med i installationen.

Hold dig langt væk fra downloads der kommer fra Softonic.

Har du hentet fra denne side, ja så kan du stadig sidde med skidt på computeren.
Så længe vi ikke har set de logs programmerne har lavet kan vi ikke se om du har brugt dem korrekt.