Avatar billede Faction Nybegynder
01. maj 2015 - 15:23 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Linux server kan ikke finde DHCP protokol

Hej,
Jeg er igang med at installere en ubuntu server på en gammel pc, men nmår jeg skal konfigurerer netværket, skriver den "Network autoconfiguration failed. Your network is probably not using the CHCP protocol. Alternatively, the DHCP server may be slow or some network hardware is not working properly."
Nogen der kan hjælpe med dette?
Avatar billede Blueeyez Mester
01. maj 2015 - 18:35 #1
Den er vel koblet på med lan kabel?

Tilgå routeren fra en pc og tjek at DHCP er aktiveret.

Er det iøvrigt en router fra din internet udbyder eller er det en du selv har købt?
Hvis det er fra internet udbyder kan det være den kun tillader at du bruger 1 lan port på den..
Avatar billede Faction Nybegynder
15. juni 2015 - 15:18 #2
HEj