Avatar billede Lobehjulet Nybegynder
02. maj 2015 - 10:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan omdøber jeg mp3-filer (lydbog)

Jeg har en lydbog på computeren, som jeg vil have over på en mp3-afspiller.
Problemet er, at lydbogen består af 4 mapper, cd1,cd2,cd3 og cd4.
I hver mappe er der ca. 10 filer, med title tagget Track 1-10.

Det vil sige, at der er 4 filer som hedder Track 1, Track 2 o.s.v.

Det hjælper ikke bare at omdøbe filnavnene p.g.a. titel taggene.

Hvordan får jeg lavet en række filer med fortløbende title tags?
Avatar billede claes57 Ekspert
02. maj 2015 - 10:39 #1
makér alle filer fra cd1, højreklik på den første, og omdøb til "cd1 (1).mp3" (uden " i navnet)
tilsvarende med filer i de 3 andre mapper (cd2.. cd3 osv).
Så kopierer du alle filer til en fælles mappe, markerer alt, og omdøber til fx "kapitel (1).mp3" - igen ved at højreklikke på første fil i første cd - ellers går der rod i navnene.
Du skal gøre det i denne orden for at bevare sorteringsrækkefølgen - ellers vil nummereringen løbe af sporet.
Avatar billede Beach Mester
02. maj 2015 - 10:40 #2
Ved du med sikkerhed at det er mp3 filer?
Hvis det ikke er mp3 filer (hvilket jeg tvivler på at det er) hvilken filtype er det så?
Gætter lidt på at det er '.wma filer du har på din disk, og at de sikkert også er beskyttet med en DMR-licens!

//B
Avatar billede Lobehjulet Nybegynder
02. maj 2015 - 20:56 #3
Nu lykkedes det nogenlunde. Jeg brugte først din metode claes57, men på grund af titel tag'et var det stadig en stor pærevælling.
Jeg brugte et rename program flere gang fær filerne var i rækkefølge og kunne synkroniseres til mp3-afspiller i Windows Media Player.
Skriv et svar, Claes57.
beach: Du kan se hvilken filtype du har ved at højreklikke på en fil og vælge egenskaber, så står der filtypen der.
Avatar billede Lobehjulet Nybegynder
01. juni 2015 - 21:05 #4
Der lukkes