Avatar billede joefj Nybegynder
02. maj 2015 - 10:40 Der er 1 kommentar

Opgradering af ram

Jeg vil opgradere mine ram og håber i kan hjælpe mig til at købe de rigtige

Jeg har nu 8 GB (G.Skill Ripjaws 2133 MHz 2x4GB, på et MSI Z97 GAMING 9 AC bundkort)

Jeg vil gerne over 16 GB og har fundet et rigtig godt tilbud på HyperX Savage DDR3 2400MHz 2x8GB,

Mit spørgsmål er om det vil fungerer med de 2x4 og de 2x8 sammen, så jeg i alt har 24 GB (selvom de ikke kører på samme MHz) eller om jeg burde købe et sæt af de ram jeg har i forvejen, så jeg får 4x4 GB og rammer de 16 GB?

Hvis ikke det vil kunne køre sammen, vil man så kunne mærke stor forskel på at have 4x4 GB på 2133 MHz eller 2x8 GB på 2400 MHz?

På forhånd tak
Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2015 - 23:45 #1
Det er mulig at forskellige ram kan køre sammen, men det kan man ikke uden videre garantere. Somme tider kan de faktisk ikke, så computeren slet ikke kan starte.
Normalt kører ram bedst når de er ens og du kan i dette tilfælde ikke mærke den lille forskel i MHz på ydelsen.
Det sikreste er at købe et sæt mere af dem du har i forvejen.