Avatar billede Beach Mester
02. maj 2015 - 10:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Synk tiden med internet-time

Morning

Findes der en mulighed for at synkronisere computerens ur automatisk f.eks. hver gang man booter windows?

Har på en af mine maskiner et bios batteri der er dødt, hver gang jeg booter dyret så 0-stiller den tiden som jeg bliver nød til hver gang at gå ind og opdatere manuelt. PISSE irriterende:-)

//B
Avatar billede chalde Seniormester
02. maj 2015 - 10:58 #1
Kig her: http://www.pretentiousname.com/timesync/
Og når du laver schedule, så sæt den til ved start/logon.

Ellers:
Lav en batchfil indeholdende:
w32tm /resync
Og lad den blive kørt ved start: http://www.tomshardware.co.uk/faq/id-2080296/add-programs-startup-windows.html
Avatar billede Beach Mester
02. maj 2015 - 11:13 #2
Hey chalde

Det første link lyder klart som en der har dykket ned i maskinrummet for at finde en løsning. Den vil blive prøvet af i løbet af dagen.

Tror så meget på det at du er velkommen til at kaste et svar af allerede nu så vi kan få lukket tråden,

//B
Avatar billede chalde Seniormester
02. maj 2015 - 15:53 #3
bare behold point hvis det virker :)
Avatar billede Beach Mester
29. august 2015 - 09:38 #4
Lukker, kan se det er lidt for langhåret til mig. Tror bare jeg begiver mig ud i at få skiftet cmos batteriet:-)

//B