Avatar billede eiken Nybegynder
03. maj 2015 - 00:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

problemer med konfiguretionsoplysninger

Jeg kan ikke se min CD- DVD- BluRay- Drev.

Administrer - Enhedshåndtering - dobbelt klik på Drevet, så får jeg følgende oplysninger:
Windows kan ikke starte denne hardwareenhed, fordi enhedens konfiguretionsoplysninger (i registreringsdatabasen)
er mangelfulde eller beskadigede. (kode 19).

Klik på fejlfinding for at begynde fejlfinding af denne enhed.

fejlfinding kan ikke hjælpe.

Er det ikke muligt at slette konfiguretionsoplysningerne (i registreringsdatabasen) ?

problemet er opstået i Win 7 ultimate, og nu er det også opstået
i min Medion PC som kører xp home.

Hvad gør jeg ?
Avatar billede 220661 Ekspert
03. maj 2015 - 08:20 #1
Kender kun et tip til dvd drev, og det er at slette upperfilters og lowerfilters i registeret, hvis drevet ikke er synligt. Du kan jo godt se drevet, så jeg ved ikke om en sletning af disse vil afhjælpe dit problem, og om du i det hele taget har dem i registeret.
http://pcsupport.about.com/od/driverssupport/ht/upperfilters-lowerfilters.htm
Avatar billede eiken Nybegynder
03. maj 2015 - 21:54 #2
Du kan jo godt se drevet, NEJ det kan jeg ikke og det kan windows heller ikke.
Ellers kunne det ordnes med Fejlfinding.
dobbelt klik på Drevet
Skal nok rettes til dobbelt klik på stien hvor drevet skulle have været.
Men hvis jeg kan finde ud af hvor registreringsdatabasen er plaseret og så finde konfiguretionsoplysninger for CD-DVD.
Og så slette dem. Så vil de muligvis blive gendannet ved ny opstart af computeren.
For at slette dem er jeg nok nødt til at flytte hd'en over i en anden computer.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. maj 2015 - 22:16 #3
Ok det overså jeg.
Har du prøvet 2 eller 3 herfra denne side?
https://support.microsoft.com/en-us/kb/314060
Avatar billede 220661 Ekspert
03. maj 2015 - 22:18 #4
Jeg føler ikke du skal flytte disken over i anden computer for at løse dette problem.
Avatar billede eiken Nybegynder
05. maj 2015 - 05:18 #5
Har prøvet 2 fra den side du anbefalede.
Var nødt til at installerer net framework 2.
Jeg havde i forvejen installeret net framework 4,
er net framework 4 ikke en nyere version af net framework 2,
og burde det ikke være nok at installerer net framework 4 ?
--

Problemet er fikset, jeg kan nu se min dvd-brænder.
Takker for hjælpen.
Du er virkelig Expert.
Læg et svar
:)
Avatar billede 220661 Ekspert
05. maj 2015 - 06:19 #6
Tak for det :-)
Har desværre ikke sat mig ind i hvad forskellen er på de to. Men havde du version 4 på, så må den jo have manglet noget siden den skulle bruge version 2, som jo er ældre.