Avatar billede ibnielsen Seniormester
03. maj 2015 - 10:12 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Manglende rettigheder i win 7

Jeg oplever ofte, at jeg ikke har rettighed til at slette filer i windows 7.
Jeg har givet brugeren fulde rettigheder. og i msconfig sat den til ikke at komme med advarsler, alligevel kommer de hele tiden, og jeg har ikke ret til at slette???
Brugeren har administrationsrettigheder.
I dag ville jeg slette en fil på mit d-drev, den kom først og sagde, at jeg skulle have administratorrettigheder, dette kunne jeg sige ok til, og kom videre, man så kom meddelelsen, at jeg skulle have tilladelse fra ELITEBOOK/bruger til at lave ændringer, men elitebook bruger er jo netop mig, men her kommer jeg ikke videre????
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2015 - 15:21 #1
du mangler nok at udføre denne her

deaqktivere superadministrator

http://www.webtlk.com/2010/04/28/how-to-turn-on-super-administrator-account-in-windows-7/

du skal blot skrive det her i stedet for og trykke enter og der skal stå udført ok

net user administrator /active:no                    tryk enter

kan være du skal genstarte

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2015 - 15:22 #2
deaktivere superadministrator konto
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2015 - 16:44 #3
Skal man ikke skrive :
net user administrator /active : Yes
Avatar billede ibnielsen Seniormester
03. maj 2015 - 16:58 #4
jeg prøvede treatmenice's løsning, og det virkede
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2015 - 17:06 #5
Man skal havde oprettet en over-administrator ( super konto ) konto for at kunne deaktivere en over-administrator konto. En almindelig bruger konto er også  med administrator rigtigheder.

@ibnielsen prøv at kikke på aktiklen fra Spywarefri.dk
http://www.spywarefri.dk/artikel/begraenset-bruger-win7/
Avatar billede ibnielsen Seniormester
03. maj 2015 - 16:59 #6
jeg er altid i tvivl men skal du ikke lave et svar som jeg kan give point
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2015 - 17:12 #7
Ok
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2015 - 17:14 #8
Du markerer mit svar der er gult og accepterer

Ok
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2015 - 18:09 #9
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2015 - 10:36 #10
Hvis du vil acceptere superadministrator kontoen igen
Skal der blot stå yes til slut i stedet
Ok