Avatar billede millesky Novice
03. maj 2015 - 21:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Overspammes af reklamer!

Hejsa.

Jeg håber MEGET, at der er en som kan hjælpe. Der er på det seneste sket et eller andet underligt med mit internet, og jeg overspammes af reklamer.

Dette sker:
- når jeg går ind på en hjemmesiden, kan hjemmesiden lige pludselig ændres sig til en anden hjemmeside med reklame (det skete fx. da jeg gik på på eksperten.dk)
- når jeg vil åbne et link på en hjemmeside, som fx ikke har reklamer, popper der allerede nye pop up sider med reklamer (fx fra DR's hjemmeside)
- i en artikel, også fx. på DR's hjemmeside, fremgår nogle ord med store bogstaver, og der er et lille grønt symbol i hjørnet, igen en reklame man kan trykke sig ind på

Jeg har været ude for det før, men det var kun med en af mine browsere, og de andre fungerede fint. Men denne gang er det både Safari, Firefox, og Goggle Ghrome.

Tusind tak på forhånd!

En meget frustreret bruger
Emilie
Avatar billede Xenu Juniormester
03. maj 2015 - 21:26 #1
En hurtig løsning vil være at oprete en ny brugerprofil i kontrolpanel og bruge den. Ellers må du frem med værktøjskassen og fjerne det mallware der har grisset din computer til.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. maj 2015 - 21:54 #2
Jeg ville tage værktøjskassen i brug.

Prøv som en start at gennemføre denne pakke:
Hent og instalér CCleaner free  https://www.piriform.com/ccleaner
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php
http://www.eksperten.dk/guide/1605
For du en error code når du installerer så kig lige på denne tråd:
https://forums.malwarebytes.org/index.php?/topic/149048-internal-error-expression-error-runtime-error-at-79177-external-exeption-e06d763/
Gerne lige lægge loggen ind der kommer når den er færdig

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Mht.: Vista og Windows 7/8 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.

Efter denne pakke er gennemført, ville jeg så også anbefale du installerede en adblocker til din browser, så du undgår at få unødvendige popups der kan friste en.
Avatar billede millesky Novice
03. maj 2015 - 22:07 #3
Tak for jeres svar og inputs.

Jeg tror faktisk, at jeg har fundet svaret! Jeg har en mac, og jeg gik ind i indstillinger, og under det pkt. som hedder Udvidelser. Under dette pkt. lå der to "programmer", el. hvad man skal kalde det. Det ene hed noget med mac-software et eller andet, som jeg også har lagt mærke til fremgik af nogle af alle reklamerne, der også hed det navn. Nu har jeg fjernet dem begge, og det ser umiddelbart ud til at have virket.

Der fremgår under "udvidelser" - at dette er fremstillet af tredjepartsudviklere for at tilpasse min weboplevelse. Så tænker jeg jo også straks "red flag"!!
Avatar billede 220661 Ekspert
03. maj 2015 - 22:21 #4
Okay hvis det er en Mac så skal du se bort fra indlæg #2.
Kender ikke brugerfladen på sådan en, så her må jeg melde pas :-)

Godt du forhåbentligt har fået løst problemet.
Husk næste gang at give besked om hvilket system der er tale om.
Jeg havde ikke hoppet på tråden hvis jeg vidste at det var en Mac ;-)
Avatar billede richardjensen Seniormester
03. maj 2015 - 22:57 #5
Måske kan der hentes hjælp her: http://www.eksperten.dk/guide/1596
Avatar billede millesky Novice
04. maj 2015 - 20:52 #6
Det har løst problemet, som det fremgik af mit svar ovenfor. Nu har jeg givet computeren et døgns tid, og jeg har ikke haft problemet. Men tusind tak for inputs.. Det værdsætter jeg!

Nu er det lang tid siden, at jeg har oprettet en tråd/spm., derfor har jeg ikke tænkt over, at nævnte det med computeren, men skal selvfølgelig nok prøve at huske på det en anden gang :)