Avatar billede win8uven Nybegynder
04. maj 2015 - 10:26 Der er 4 kommentarer

Installere Win7 på en nyere computer?

Hej Forum,

Jeg er utilfreds bruger af Win8.1. Alt for mange problemer!
Jeg står og skal ud i en total reinstallation, og overvejer samtidig at skifte over til Win7.
Men kan jeg det på min Lenovo K450 (i5-4440) fra 2013 som kom med Win8 præ installeret?
Hvor meget vil det kræve at jeg går igang med drivere og andet "manuelt" arbejde?
Avatar billede claes57 Ekspert
04. maj 2015 - 11:11 #1
http://support.lenovo.com/dk/da/products/desktops-and-all-in-ones/ideacentre-k-series-desktops/ideacentre-k450-desktop?menu-id=lenovo_think_product_support
hent chipset, video, lan drivere - gem på usbstick.
Men hvorfor ikke lige vente til august, hvor du kan prøve win10.
Avatar billede win8uven Nybegynder
04. maj 2015 - 11:35 #2
Tak for svaret.

Dvs jeg installerer win7, som computeren burde tillade uden problemer. Og bagefter kører jeg de tre drivere du nævner (fra usb stick fordi der vil ikke være internet)... Lyder simpelt :-)

Jeg kan ikke vente på win10 fordi computeren er helt crashet, pga opdateringsfejl fra win8.1. Og hvis jeg alligevel skal reinstallere gider jeg ikke ud i det samme igen...

Jeg er dog nødt til at investere i en ny Win7 da jeg ikke har en liggende. Derfor vil jeg gerne have en bekræftelse på at det kan lade sig gøre inden jeg bruger tid og penge på det.

Tak.
Avatar billede claes57 Ekspert
04. maj 2015 - 11:44 #3
ok - du kan også gå fra win7 til 10 - hvis du vil prøve (bare husk image af disk først, så du kan komme tilbage igen).
Der kan være lidt gums mht bios - noget uefi noget, som jeg ikke ved en dyt om. Men det kan løses (søg evt "win8 uefi" )
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2015 - 00:16 #4