Avatar billede olekaare Juniormester
04. maj 2015 - 12:12 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Hjælp, krop umuligt at skifte fra BING til GOOGLE i Explorer 11

Anvender Explorer 11 og Windows 7 og har hidtil under administrer tilføjelsesprogrammer kunnet skifte mellem søgemaskinerne. Går jeg nu til menuen "Find flere søgemaskiner" og vælger Google sker der ikke en skid, når jeg vælger Google i Internet Explorer Gallery

Har deaktiveret menuen "Forbyd programmer kan foreslå ændringer af standardsøgemaskinen", og har i menuen sikkerhed midlertidigt fjernet beskyttet tilstand, men lige meget hjælper det. Bemærker endelig at Explorer kalder sig "Internet Explorer (ingen tilføjelsesprogrammer", når jeg søger den.

Er der en behjertet sjæl, der kan hjælpe mig til at få min gode gamle Google søgemaskine tilbage som standardsøgemaskine, vil jeg være yderst taknemmelig og give maksimum point :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
04. maj 2015 - 12:44 #1
der er flere links/genveje til Internet explorer - du har valgt den forkerte (der hvor alt er slået fra).
Find en enden genvej - eller opret en ny til "C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe"
Avatar billede olekaare Juniormester
04. maj 2015 - 13:18 #2
Den forstår jeg ikke med genvej til Explorer, idet jeg aktivere iexplore.exe. Er der nogen anden startfil/genvej til Explore og i så fald, hvordan er fremgangsmåden?
Avatar billede claes57 Ekspert
04. maj 2015 - 14:19 #3
De fleste har vel en genvej på skrivebordet til de mest brugte programmer. Du har så valgt en nørdet måde - men du kan så derfor ikke have startet med parameter for beskyttet/låst mode.
Jeg kan ikke finde en indstilling i IE der deaktiverer alle udvidelser.
Så bedste løsning må være at skifte til anden browser, og droppe IE.
Avatar billede nemlig Professor
04. maj 2015 - 17:51 #4
Jeg kan da også lige melde mig med nøjagtig samme udfordring.
Jeg har købt en ny Dell XPS13 Ultrabook med Win 8.1 og IE 11.

Jeg kan heller ikke tilføje Google-Search under tilføjelsesprogrammer. Jeg kan fint vælge navigere frem til Google-search, men når jeg klikker på knappen for at tilføje, sker der ingenting.

Min IE starter nøjagtig, som Claes57 skriver.
Under "Egenskaber for IE" er der i øvrigt angivet "%HOMEDRIVE%%HOMEPATH%" under "Start i".

Ret mystisk.......
Avatar billede nemlig Professor
04. maj 2015 - 17:58 #5
Avatar billede claes57 Ekspert
04. maj 2015 - 18:05 #6
Gad vide om det er en fejl, eller om m$ prøver EU af før win10...
Avatar billede olekaare Juniormester
04. maj 2015 - 18:34 #7
Tak for linket, det er lige præcis også mit problem. Informer endelig hvis du finder en løsning
Avatar billede olekaare Juniormester
04. maj 2015 - 18:36 #8
Jeg kan faneme ikke finde ud af det der pointgivning, nu står der at jeg skal acceptere mit eget svar. Jeg må være dummere end de fleste
Avatar billede olekaare Juniormester
04. maj 2015 - 18:40 #9
Gad vide om problemet kan løses ved at anvende et tidligere gendannelsespunkt og/eller nulstille Windows Explorer?
Avatar billede nemlig Professor
04. maj 2015 - 18:45 #10
Du skal ikke selv give et svar, men i stedet bruge "kommentar".
Den eller de, som du vil tildele point, skal du bede om at sende et svar. Så kan du derefter fordele pointene mellem, der har svaret.
Denne her sender jeg som et "svar"  og så kan claes57 også smide et svar. Derefter kan du nemt tildele point. Du giver dig selv 0 point, jeg samler ikke, så du giver også bare mig 0 point.
Avatar billede nemlig Professor
04. maj 2015 - 18:59 #11
Som claes57 også skriver, så overvej en anden browser. Jeg selv bruger Crome og Firefox.
Avatar billede olekaare Juniormester
05. maj 2015 - 17:28 #12
Jeg fandt en løsning på problemet med at anvende Google i stedet for Bing. Kørte først "Microsoft fix it" program. Installerede dernæst Googles søgebar og fik spørgsmålet om den skulle have 1. prioritet (det var dog ikke lige de ord),husker ikke nøjagtig formuleringen). Dernæst kunne jeg gå ind i administrer tilføjelsesprogrammer, hvor Google nu stod øverst i menuen søgemaskiner, dog ikke aktiveret. Aktiverede Google og fjernede Bing, så nu kører det som smurt i olie.
Avatar billede nemlig Professor
05. maj 2015 - 17:38 #13
Interessant. Hvor  henter du Microsoft Fit it?
Avatar billede olekaare Juniormester
05. maj 2015 - 17:59 #14
Avatar billede nemlig Professor
05. maj 2015 - 18:15 #15
Den kunne så ikke løse det hos mig. Den fandt ingen problemer.
Avatar billede olekaare Juniormester
05. maj 2015 - 22:32 #16
Nej, men nu skal du midlertidig installere Google toolbar på din computer, og når du for spørgsmålet, om den skal have 1. prioritet eller noget i den retning, husker ikke lige den korrekte tekst. Når den er installeret, så skal du gå ind i tilføjelsesprogrammer/søgemaskiner og vupti Google har skubbet Bing af pinden, og så er der bare tilbage at aktivere den og slette Bing og slette Google toolbaren. Det var min fremgangsmåde, lad mig endelig høre, om det virker hos dig også:

Link til download af Google toolbar:
http://www.google.com/intl/da/toolbar/ie/index.html
Avatar billede nemlig Professor
05. maj 2015 - 22:54 #17
Tak, installation af Google toolbar løste det. Jeg tror dog ikke, at Microsoft Fix It er nødvendigt.
Jeg skulle ikke engang gøre Google Search til den aktive - det skete automatisk under installationen.

Så løste du jo selv dit problem (og mit) :)
Avatar billede olekaare Juniormester
05. maj 2015 - 23:04 #18
Nej, jeg var heller ikke sikker på, at fix it var nødvendig, men nævnte den til dig for en sikkerheds skyld. Glad for at det lykkedes for dig også med Google toolbaren, som kan vælte Bing af pinden, når nu ikke noget andet kunne :-)

Ja, jeg løste selv problemet, men du hjalp mig i gang med artiklen, der fortalte mig, at jeg ikke var Palle alene i verden med problemet. At man skal tvinges til en søgemaskine, man ikke ønsker, kan gøre mig gasblå af raseri og jeg bliver ved og ved med at prøve løsninger :-)