Avatar billede Acerlap Nybegynder
04. maj 2015 - 18:04 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hjælp, mine 2 PC virker sløve

Mine 2 PC virker sløve,

1. Laptop Acer Asphire 5738ZG, Win 7 64
Pentium Dual-Core CPU T4500 2.3 GHz (4 GB Ram)
........................................
2. Desktop (samlet hos BJtrading) Win 7 32
- AMD Athlon 64 x 2 Dual Core Processor 5200+ 2.7 GHz (2 GB Ram)
........................................
jeg bruger dem hovedsagelig til alm. surf på nettet (lytter samtidig til DR radio)
har ikke bemærket noget tidligere år,
men virker som de bliver mere og sløv med tiden,
det viser sig bla. ved at lyden fra DR radio 'skratter' hver gang der åbnes en ny website,
og besvær med at afspille, bare én youtube-video 1080p HD
her kører min Asus i alt, 2 youtube-video 720p HD
http://peecee.dk/upload/view/449877
http://peecee.dk/upload/view/449877/full

har lige tilbragt vinteren i Asien, og gik ud fra at det sløve internet der,
med downloadhastigheder på ca. 100 - 500 kbit/s var årsagen,
men det er ikke blevet meget bedre efter jeg er kommet hjem
til Stofanet hastighed på 25 Mbit/s (25.000 kbit/s) - bortset fra youtube-video kan afspilles i HD

forleden var jeg på biblioteket for at afprøve deres PC'er
bare for at have noget at sammenligne med,
de kørte bare 100%, ingen hakken, venten, eller tøven,.. en ren fornøjelse.
her gang i 3 youtube-video, + DR radio + DR radio popup :
http://peecee.dk/upload/view/449878/full
http://peecee.dk/upload/view/449878

spørgsmålet er så om mine PC er ved at være forældet, ?
eller bibliotekets PC er helt enestående. ?

det skal lige tilføjes at mine PC efterhånden er renset med alle kendte renseværktøjer,
incl. ADWclenaer, Malwarebytes, Ccleaner, og et hav af 'SpeedUp mig her og der'
Systemgendannelse + reparation fra install. disken er også forsøgt,.. alt uden bedring.
Avatar billede Blueeyez Mester
04. maj 2015 - 18:35 #1
Det er meget normalt at Windows ikke bliver hurtigere, men jeg vil nok ikke anbefale dig bare at hoppe igang med de programmer du nævner.. De er ret avancerede og kan huske dem fra den tid jeg kørte Windows.. I dag kører jeg udelukkende Linux Ubuntu..

Kan vi få et skærmbilled af joblisten hvor du ser hvilken process der tager al cpuen?

Det er ret voldsomt og jeg gætter på det skyldes noget sikkerheds software eller andet skidt...

Du må os godt lige teste harddiskene på begge maskiner. Ret nemt. Hent dette program: http://www.harddisksentinel.com/hdsentinel_pro_portable.zip

Hvis harddiskene er ved at være slidt / beskadigede vil din pc jo os bruge mere cpu og ram for at holde det kørende..

Alternativt kunne det jo os tænkes der er ved og være en del skidt i dem (Altså det som en kompressor / støvsuger kan tage, men man skal lige vide hvad man laver.. (Ingen metal dele skal i nærheden af hardwaren)..
Avatar billede Acerlap Nybegynder
04. maj 2015 - 19:49 #2
De nævnte programmer er (uden problemer) brugt gennem flere år,
og har normalt været til stor hjælp (fjernet en masse uønsket spy-malware / virus)

det ser ud til at være Chrome browser der bruger stort set al CPU,
det undrer mig nu heller ikke,
som først nævnt, er det når jeg hører PC- radio, og åbner en/et ny website,
så ryger CPU forbruget i top, som gør at radioen 'skratter'

http://peecee.dk/upload/view/449881
http://peecee.dk/upload/view/449881/full

http://peecee.dk/upload/view/449882
http://peecee.dk/upload/view/449882/full

glemte at fortælle min HD er en SSD Disk, (1½ år gl.)
så ved ikke om det program du linker til er ok at bruge, ?

har lige testet med et program til SSD Diske, det siger OK,  SSD Disk,
+ resterende levetid godt 9 år,.... hvor meget man så kan lægge i det. !

men mht. skidt,
ja,.. det har du ret i, :-)
skal også have fundet ud af at rense den bærebare,
men problemerne er der også når den er kold / nystartet,
forværres naturligvis når den bliver varm / varmere.

disken i den stationære PC er ret ny,.. bestemt ikke snavset,
en bastard ½ SSD Disk, meget lig denne :
http://www.proshop.dk/Harddisk/Seagate-Desktop-SSHD-1TB-2415158.html
Avatar billede Blueeyez Mester
04. maj 2015 - 22:06 #3
#2 Fjern Chrome med Revo uninstalller.
I tilfælde af at den er inficeret vil Revo uninstaller rense pænt op.

Jeg er skam bekendt med programmerne og ved de er gode, men det jeg påpeger er at de kan gøre mere skade end gavn ved en der bare trykker løs ;-)
Har oplevet flere tilfælde hvor jeg måtte formatere deres systemer fordi de var renset for meget med de programmer..

Hard Disk Sentinel understøtter SSD diske :-)
Jeg har fejl fundet adskille diske.. Og har os været i meget kontakt med udvikleren bag.

At rense støv er blot en del af problemet :-)
Og hvis ikke, så vil det give problemer senere.. Hvis muligt, så vil jeg os anbefale udskiftning af kølepasta.. Den bærbare er dette nok umuligt hvis ikke yderst besværligt og gøres KUN hvis det er nemt.. Man risikere at ødelægge noget ellers.. og det bør os være en der har styr på det der gør dette..

Om en disk er 1 måned eller 1 år eller 10 gør ikke altid den store forskel :-)
Har haft diske der levede i et par dage og de var helt nye.. ;-)
Avatar billede 220661 Ekspert
05. maj 2015 - 16:00 #4
Nogle af de "Speed Up" programmer man henter kan sagtens have en negativ indvirkning på din pc. Der er nogle af disse der lover langt mere end de kan holde.
Efter en rensning med programmerne, har du så prøvet at defragmentere harddisken?

Har du god plads på systemdrevene?
Har du begrænset din opstart til et minimum?
Man får let en masse der starter med Windows, og det sløver computeren.
Avatar billede Acerlap Nybegynder
06. maj 2015 - 01:53 #5
iflg. programmet - hdsentinel - ser begge HD ud til at være ok,
ja, ligefrem Fremragende, (hvis jeg læser resultaterne korrekt)

her fra Desktop :
http://peecee.dk/upload/view/449945
http://peecee.dk/upload/view/449945/full

her fra Acer Laptop :
http://peecee.dk/upload/view/449946
http://peecee.dk/upload/view/449946/full

http://peecee.dk/upload/view/449947
http://peecee.dk/upload/view/449947/full

#1
Det er ret voldsomt og jeg gætter på det skyldes noget sikkerheds software eller andet skidt...

hvordan mener du jeg skal/kan finde/fjerne det. ?
(bruger Microsoft Security Essentials, og intet andet)

for nogle år siden, søgte jeg hjælp i Spywarefri.dk
de var skam også både flinke, rare, og hjælpsomme,
desværre tog det tæt på en uge, hvor jeg næsten ikke lavede andet end indsende div. log.
vel og mærke uden at få løst problemet,
- det kan Spywarefri.dk naturligvis ikke gøre for,.. de forsøger efter bedste evne.

personligt føler jeg det er lidt spild af tid, - medmindre man kan lære noget af forsøgene,
i stedet har jeg gjort det til en fast vane / princip, at formatere / gen-nyinstallere Windows,
1 - 2 gange årligt, det tager trods alt højest et par timer,
og så er der en slags garanti på at alt uvedkommende er væk / fjernet,
(forudsat der ikke er noget mekanisk galt)
men det er altid rart at lære at finde en fejl, og især hvordan man retter den.

stadig ser det ud til at Chrome browser sluger mest effekt,
hvis jeg flytter 'opgaverne' til Firefox, eller IE, falder forbruget væsentlig,
mest udtalt på min Asus Laptop
måske det skyldes varmeproblemer, - bliver op til 68 grader,
(fra kold til 50+ grader i løbet af 5 - 10 min.)

har luret lidt på en youtube-video vedr. rengøring af blæser på en PC mage til min,
det ser ret omstændigt ud, med risiko for at ødelægge mere end man laver, ;-)
https://www.youtube.com/watch?v=ma-gGwad0Eg

kan man ikke blæse den ren med trykluft (behersket)
eller findes der andre enklere metoder, til at rense blæseren. ?

PS,.. nu er Google Chrome browser fjernet,
dog uden nogen synlig / mærkbar effekt.
---------------------------------------
@220661

det lykkedes (for et par uger siden) at installere win. 10 på en lille ny partition,
trods varmeproblemer,.. så måtte lade den køle af ind i mellem.
http://www.eksperten.dk/spm/1001350

"Har du god plads på systemdrevene?
Har du begrænset din opstart til et minimum?
Man får let en masse der starter med Windows, og det sløver computeren."

Hm,.. det er jeg lidt i tvivl om,
prøv at se print af programmet - hdsentinel,

- nej, jeg har nok for mange programmer,
er slem til at downloade gratis programmer fra "Giveaway of the Day"
men er der ikke en måde man kan stoppe / pause de programmer der sjældent bruges. ?

"Nogle af de "Speed Up" programmer man henter kan sagtens have en negativ indvirkning på din pc"

ja,.. men lige den, var nu også lidt ment som en joke, ;-)
- mener, det er vel begrænset hvor mange gange man kan blive ved at slette de samme cookies. !
Avatar billede Blueeyez Mester
06. maj 2015 - 06:13 #6
Vil nok anbefale dig at formatere den. Blot da det er den nemme løsning.

Microsoft Security Essentials er mig bekendt helt fint. Hvis du rigtigt vil øge sikkerheden så er det i browseren det skal gøres. (Det er der man får virus ind oftest udover igennem software man installere).
Avatar billede 220661 Ekspert
06. maj 2015 - 16:24 #7
I følge tests i Tyskland fra et uvildigt testcenter er MSE ikke det der er bedst til at detektere virus, og personligt har jeg aldrig brugt det.
Jeg ville anbefale at bruge Avast-AVG i den frie udgave i stedet.

Kunne jeg få lov til at se de logs som Malwarebytes og AdwCleaner lavede da du rensede?

I øvrigt vil jeg ikke betegne CCleaner Malwarebytes og ADwCleaner for at være avancerede at bruge.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. maj 2015 - 16:30 #8
Prøv at gå i CCleaner-værktøjer-opstart.
Her kan du gemme en fil med din opstart.
Vil godt lige se hvor meget der loader ind.
Hvis du højreklikker på taskbar i bunden og vælger jobliste kan du gå der ind og se hvor meget ram du har loadet ind med, og hvad der er tilbage. Kører du tom for ram vil computeren blive langsom, da den så skal bruge harddisken som ram, og den er meget laaannnnggggsssoooom.
Avatar billede Acerlap Nybegynder
07. maj 2015 - 03:23 #9
@Blueeyez
Jamen planen er faktisk også at formatere,
grunden til at jeg søger hjælp,
er et forsøg på at finde ud af hvad der sløver mine PC,
(da ingen af de såkaldte 'mirakel-software' har kunnet finde fejl)
hvis jeg ikke kan bruge de evt. løsninger nu og her,
kan jeg sikkert næste gang de bliver sløve,
og samtidig blive klogere på IT som helhed. ;-)

@220661
Jeg ved ikke om vi kører samme version af CCleaner,
- jeg kan ikke finde, eller vælge joblisten i bunden,.. desværre,
det lyder ellers interessant, (måske jeg gør noget forkert)
her billed som CCleaner pt. ser ud i min PC.
http://peecee.dk/upload/view/449976
http://peecee.dk/upload/view/449976/full

men iflg. joblisten har jeg aldrig set den/de har brugt 100% Ram
max op til ca 80%.

Nej, jeg har svært ved at se hvad der kan gøres forkert i Malwarebytes og ADwCleaner,
CCleaner er jeg dog lidt forsigtig med at sætte for mange flueben i, !!

mht. antivirus,
har prøvet flere alternativer, incl. AVG
fælles for alternativerne, er at de er tunge, besværlige at indstille,
og popper ustandselig op for at spørge om man nu er sikker på at køre siden,

MSE kører bare stille og roligt i baggrunden,
og bruger tilsyneladende meget lidt kræfter,
ok,.. så må man jo tage den smule forøget risiko med i købet. :-)

har desværre ingen log fra Malwarebytes, da jeg sletter den efter hver brug,
pgra. den popper op hele tiden og vil sælge pro/betalings-udgaven.

men har et par stykker af AdwCleaner
også selv om der ikke er noget særligt,
da der som sagt ikke er noget antimalware der finder nogle problemer.

------------------------------------------
# AdwCleaner v4.200 - Logfile created 07/04/2015 at 00:17:37
# Updated 29/03/2015 by Xplode
# Database : 2015-03-29.1 [Server]
# Operating system : Windows 7 Ultimate Service Pack 1 (x64)
# Username : xx7 - XX7ACER
# Running from : C:\Users\xx7\Downloads\adwcleaner_4.200.exe
# Option : Cleaning

***** [ Services ] *****

***** [ Files / Folders ] *****

Folder Deleted : C:\Users\xx7\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Extensions\caoielngcdpgeldnckhponffkiajaobo
File Deleted : C:\Users\xx7\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Local Storage\chrome-extension_caoielngcdpgeldnckhponffkiajaobo_0.localstorage
File Deleted : C:\Users\xx7\AppData\Local\Comodo\Dragon\User Data\Default\Local Storage\chrome-extension_cmaiofennmphjldldcpphcechfnnohja_0.localstorage

***** [ Scheduled tasks ] *****

***** [ Shortcuts ] *****

***** [ Registry ] *****

Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\309dc840-ac7b-46e9-9017-22bda9bd1cba
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\47e0faaf-2737-47ad-8d1a-f7d076712a8c
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\67c7639a-b1ca-49f9-ba51-b46217239e66
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\e45f3997-725a-4489-9ffa-c9ae1ae8553e

***** [ Web browsers ] *****

-\\ Internet Explorer v11.0.9600.17689

-\\ Mozilla Firefox v36.0.1 (x86 da)

-\\ Google Chrome v41.0.2272.118

[C:\Users\xx7\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Secure Preferences] - Deleted [Extension] : caoielngcdpgeldnckhponffkiajaobo
[C:\Users\xx7\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Secure Preferences] - Deleted [Homepage] : hxxp://www.istartsurf.com/?type=hp&ts=1423840938&from=obw&uid=KINGSTONXSV200S3256G_22EB5076KAZK

-\\ Comodo Dragon v

*************************

AdwCleaner[R1].txt - [17717 bytes] - [16/01/2015 19:24:22]
AdwCleaner[R2].txt - [3346 bytes] - [16/01/2015 20:24:14]
AdwCleaner[R3].txt - [1893 bytes] - [12/02/2015 01:00:40]
AdwCleaner[R4].txt - [7513 bytes] - [13/02/2015 22:33:42]
AdwCleaner[R5].txt - [1521 bytes] - [14/02/2015 13:36:59]
AdwCleaner[R6].txt - [1656 bytes] - [15/02/2015 01:20:39]
AdwCleaner[R7].txt - [2086 bytes] - [15/02/2015 20:32:08]
AdwCleaner[R8].txt - [2213 bytes] - [03/03/2015 10:52:42]
AdwCleaner[R9].txt - [2773 bytes] - [07/04/2015 00:15:47]
AdwCleaner[S1].txt - [17460 bytes] - [16/01/2015 19:26:48]
AdwCleaner[S2].txt - [2428 bytes] - [02/02/2015 13:33:54]
AdwCleaner[S3].txt - [1980 bytes] - [12/02/2015 01:08:43]
AdwCleaner[S4].txt - [6178 bytes] - [13/02/2015 22:57:38]
AdwCleaner[S5].txt - [1598 bytes] - [14/02/2015 13:39:12]
AdwCleaner[S6].txt - [1726 bytes] - [15/02/2015 01:24:48]
AdwCleaner[S7].txt - [2162 bytes] - [15/02/2015 20:37:09]
AdwCleaner[S8].txt - [2248 bytes] - [03/03/2015 10:57:42]
AdwCleaner[S9].txt - [2716 bytes] - [07/04/2015 00:17:37]

########## EOF - C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S9].txt - [2775  bytes] ##########

OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

# AdwCleaner v4.201 - Logfile created 12/04/2015 at 01:24:03
# Updated 08/04/2015 by Xplode
# Database : 2015-04-08.1 [Server]
# Operating system : Windows 7 Ultimate Service Pack 1 (x64)
# Username : xx7 - XX7ACER
# Running from : C:\Users\xx7\Downloads\adwcleaner_4.201.exe
# Option : Cleaning

***** [ Services ] *****

***** [ Files / Folders ] *****

Folder Deleted : C:\Users\xx7\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Extensions\lfmhcpmkbdkbgbmkjoiopeeegenkdikp
Folder Deleted : C:\Users\xx7\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Extensions\caoielngcdpgeldnckhponffkiajaobo
File Deleted : C:\Users\xx7\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Local Storage\chrome-extension_lfmhcpmkbdkbgbmkjoiopeeegenkdikp_0.localstorage
File Deleted : C:\Users\xx7\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Local Storage\chrome-extension_lfmhcpmkbdkbgbmkjoiopeeegenkdikp_0.localstorage-journal
File Deleted : C:\Users\xx7\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Local Storage\chrome-extension_caoielngcdpgeldnckhponffkiajaobo_0.localstorage

***** [ Scheduled tasks ] *****

***** [ Shortcuts ] *****

***** [ Registry ] *****

Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\SpeedBit
Key Deleted : HKU\.DEFAULT\Software\Baidu

***** [ Web browsers ] *****

-\\ Internet Explorer v11.0.9600.17689

-\\ Mozilla Firefox v37.0.1 (x86 da)

-\\ Google Chrome v41.0.2272.118

[C:\Users\xx7\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Secure Preferences] - Deleted [Extension] : lfmhcpmkbdkbgbmkjoiopeeegenkdikp
[C:\Users\xx7\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Secure Preferences] - Deleted [Extension] : caoielngcdpgeldnckhponffkiajaobo

-\\ Comodo Dragon v

*************************

AdwCleaner[R10].txt - [2990 bytes] - [12/04/2015 01:22:01]
AdwCleaner[R11].txt - [2991 bytes] - [12/04/2015 01:22:31]
AdwCleaner[R1].txt - [17717 bytes] - [16/01/2015 19:24:22]
AdwCleaner[R2].txt - [3346 bytes] - [16/01/2015 20:24:14]
AdwCleaner[R3].txt - [1893 bytes] - [12/02/2015 01:00:40]
AdwCleaner[R4].txt - [7513 bytes] - [13/02/2015 22:33:42]
AdwCleaner[R5].txt - [1521 bytes] - [14/02/2015 13:36:59]
AdwCleaner[R6].txt - [1656 bytes] - [15/02/2015 01:20:39]
AdwCleaner[R7].txt - [2086 bytes] - [15/02/2015 20:32:08]
AdwCleaner[R8].txt - [2213 bytes] - [03/03/2015 10:52:42]
AdwCleaner[R9].txt - [2773 bytes] - [07/04/2015 00:15:47]
AdwCleaner[S10].txt - [2401 bytes] - [12/04/2015 01:24:03]
AdwCleaner[S1].txt - [17460 bytes] - [16/01/2015 19:26:48]
AdwCleaner[S2].txt - [2428 bytes] - [02/02/2015 13:33:54]
AdwCleaner[S3].txt - [1980 bytes] - [12/02/2015 01:08:43]
AdwCleaner[S4].txt - [6178 bytes] - [13/02/2015 22:57:38]
AdwCleaner[S5].txt - [1598 bytes] - [14/02/2015 13:39:12]
AdwCleaner[S6].txt - [1726 bytes] - [15/02/2015 01:24:48]
AdwCleaner[S7].txt - [2162 bytes] - [15/02/2015 20:37:09]
AdwCleaner[S8].txt - [2248 bytes] - [03/03/2015 10:57:42]
AdwCleaner[S9].txt - [2855 bytes] - [07/04/2015 00:17:37]

########## EOF - C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S10].txt - [2993  bytes] ##########

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

og her er dem jeg kunne lokke ud af CCleaner :

WINDOWS :
Nej    HKCU:Run    Advanced SystemCare 7    IObit    "C:\Program Files (x86)\IObit\Advanced SystemCare 7\ASCTray.exe" /Auto
Ja    HKCU:Run    CCleaner Monitoring    Piriform Ltd    "C:\Program Files\CCleaner\CCleaner64.exe" /MONITOR
Ja    HKCU:Run    Gadwin PrintScreen    Gadwin Systems, Inc    C:\Program Files (x86)\Gadwin Systems\PrintScreen\PrintScreen.exe /nosplash
Nej    HKCU:Run    GarminExpressTrayApp    Garmin Ltd. or its subsidiaries    "C:\Program Files (x86)\Garmin\Express Tray\ExpressTray.exe"
Ja    HKCU:Run    KiesPreload    Samsung    C:\Program Files (x86)\Samsung\Kies\Kies.exe /preload
Ja    HKCU:Run    uTorrent    BitTorrent Inc.    "C:\Users\xx7\AppData\Roaming\uTorrent\uTorrent.exe"  /MINIMIZED
Ja    HKCU:Run    Zoner Photo Studio Autoupdate    ZONER software    "C:\Program Files\Zoner\Photo Studio 16\Program32\ZPSTRAY.EXE"
Ja    HKLM:Run    ACPW05EN    ACD Systems    "C:\Program Files (x86)\ACD Systems\ACDSee Pro\5.0\ACDSeeProInTouch2.exe" /pid ACPW05EN
Ja    HKLM:Run    BCSSync    Microsoft Corporation    "C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\BCSSync.exe" /DelayServices
Ja    HKLM:Run    EaseUS EPM Tray Agent    CHENGDU YIWO Tech Development Co., Ltd.    "C:\Program Files (x86)\EaseUS\EaseUS Partition Master 10.1\bin\TrayPopupE\TrayTipAgentE.exe"
Ja    HKLM:Run    KiesTrayAgent    Samsung Electronics Co., Ltd.    C:\Program Files (x86)\Samsung\Kies\KiesTrayAgent.exe
Ja    HKLM:Run    Logitech Download Assistant    Microsoft Corporation    C:\Windows\system32\rundll32.exe C:\Windows\System32\LogiLDA.dll,LogiFetch
Ja    HKLM:Run    MSC    Microsoft Corporation    "c:\Program Files\Microsoft Security Client\msseces.exe" -hide -runkey
Ja    HKLM:Run    SunJavaUpdateSched    Oracle Corporation    "C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
Ja    HKLM:Run    VirtualCloneDrive    Elaborate Bytes AG    "C:\Program Files (x86)\Elaborate Bytes\VirtualCloneDrive\VCDDaemon.exe" /s
Ja    HKLM:Run    Wondershare Helper Compact.exe    Wondershare    C:\Program Files (x86)\Common Files\Wondershare\Wondershare Helper Compact\WSHelper.exe
Ja    Startup User    Skærmklipper og startprogram til OneNote 2010.lnk    Microsoft Corporation    C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\ONENOTEM.EXE
------------------------------------------------------------------

Internet Explorer :

Ja    Extension    OneNote Linked Notes    Microsoft Corporation    C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\ONBttnIELinkedNotes.dll
Ja    Extension    Send to OneNote    Microsoft Corporation    C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\ONBttnIE.dll
Ja    Helper    Adblock Plus for IE Browser Helper Object    Eyeo GmbH    C:\Program Files\Adblock Plus for IE\AdblockPlus32.dll
Ja    Helper    Adblock Plus for IE Browser Helper Object    Eyeo GmbH    C:\Program Files\Adblock Plus for IE\AdblockPlus64.dll
Ja    Helper    ExplorerWnd Helper        C:\Program Files (x86)\IObit\IObit Uninstaller\UninstallExplorer64.dll
Nej    Helper    Groove GFS Browser Helper    Microsoft Corporation    C:\PROGRA~2\MICROS~2\Office14\GROOVEEX.DLL
Nej    Helper    Groove GFS Browser Helper    Microsoft Corporation    C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office14\GROOVEEX.DLL
Ja    Helper    Hjælp til logon til Microsoft-konto    Microsoft Corp.    C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
Ja    Helper    Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper    Oracle Corporation    C:\Program Files (x86)\Java\jre1.8.0_45\bin\jp2ssv.dll
Ja    Helper    Java(tm) Plug-In SSV Helper    Oracle Corporation    C:\Program Files (x86)\Java\jre1.8.0_45\bin\ssv.dll
Ja    Helper    Office Document Cache Handler    Microsoft Corporation    C:\PROGRA~2\MICROS~2\Office14\URLREDIR.DLL
Ja    Helper    Office Document Cache Handler    Microsoft Corporation    C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office14\URLREDIR.DLL
Nej    Helper    Soda PDF 5 IE Helper    LULU Software    C:\Program Files (x86)\Soda PDF 5\PDFIEHelper.dll
Ja    Helper    Windows Live ID Sign-in Helper    Microsoft Corp.    C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
Nej    Toolbar    Soda PDF 5 IE Toolbar    LULU Software    C:\Program Files (x86)\Soda PDF 5\PDFIEPlugin.dll

------------------------------------------------------------------

FIREFOX

Ja    Extension    Adblock Plus    2.6.9    Wladimir Palant    default    Firefox 37.0.2    C:\Users\xx7\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\td4b7jya.default\extensions\{d10d0bf8-f5b5-c8b4-a8b2-2b9879e08c5d}.xpi
Nej    Extension    DVDVideoSoft YouTube MP3 and Video Download    4.6.0.1126    DVDVideoSoft Ltd.    default    Firefox 37.0.2    C:\Users\xx7\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\td4b7jya.default\extensions\{B64D9B05-48E1-4CEB-BF58-E0643994E900}
Ja    Extension    Enable Click to Play    0.11.1    TechRaga    default    Firefox 37.0.2    C:\Users\xx7\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\td4b7jya.default\extensions\jid1-4Vy68XOTvAbEBQ@jetpack.xpi
Ja    Extension    Flash and Video Download    1.70    Vicente Amor    default    Firefox 37.0.2    C:\Users\xx7\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\td4b7jya.default\extensions\{bee6eb20-01e0-ebd1-da83-080329fb9a3a}
Ja    Extension    Garmin Communicator    4.2.0.0    Garmin International    default    Firefox 37.0.2    C:\Users\xx7\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\td4b7jya.default\extensions\{195A3098-0BD5-4e90-AE22-BA1C540AFD1E}
Nej    Extension    Soda PDF 5 Converter For Firefox    1.0    Lulu Software    default    Firefox 37.0.2    C:\Program Files (x86)\Soda PDF 5\FFSoda5Ext
Ja    Extension    Soundcloud Player    0.9    Mike de Boer <info@mikedeboer.nl>    default    Firefox 37.0.2    C:\Users\xx7\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\td4b7jya.default\extensions\soundcloud-player@mikedeboer.nl
Ja    Plugin    Foxit Reader Plugin for Mozilla    2.2.1.530    Foxit Corporation    default    Firefox 37.0.2    C:\Program Files (x86)\Foxit Software\Foxit Reader\plugins\npFoxitReaderPlugin.dll
Ja    Plugin    Garmin Communicator Plug-In    4.2.0.0    GARMIN Corp.    default    Firefox 37.0.2    C:\Users\xx7\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\td4b7jya.default\extensions\{195A3098-0BD5-4e90-AE22-BA1C540AFD1E}\plugins\npGarmin.dll
Ja    Plugin    Google Earth Plugin    7.1.2.2019    Google    default    Firefox 37.0.2    C:\Program Files (x86)\Google\Google Earth\plugin\npgeplugin.dll
Ja    Plugin    Java Deployment Toolkit 8.0.450.14    11.45.2.14    Oracle Corporation    default    Firefox 37.0.2    C:\Program Files (x86)\Java\jre1.8.0_45\bin\dtplugin\npdeployJava1.dll
Ja    Plugin    Java(TM) Platform SE 8 U45    11.45.2.14    Oracle Corporation    default    Firefox 37.0.2    C:\Program Files (x86)\Java\jre1.8.0_45\bin\plugin2\npjp2.dll
Ja    Plugin    Microsoft Office 2010    14.0.4730.1010    Microsoft Corporation    default    Firefox 37.0.2    C:\PROGRA~2\MICROS~2\Office14\NPAUTHZ.DLL
Ja    Plugin    Microsoft Office 2010    14.0.4761.1000    Microsoft Corporation    default    Firefox 37.0.2    C:\PROGRA~2\MICROS~2\Office14\NPSPWRAP.DLL
Ja    Plugin    Photo Gallery    16.4.3528.331    Microsoft Corporation    default    Firefox 37.0.2    C:\Program Files (x86)\Windows Live\Photo Gallery\NPWLPG.dll
Ja    Plugin    Photodex Presenter Plugin    6.0.0.3410        default    Firefox 37.0.2    C:\Program Files (x86)\Photodex Presenter\npPxPlay.dll
Ja    Plugin    Shockwave Flash    16.0.0.305    Adobe Systems Incorporated    default    Firefox 37.0.2    C:\Windows\SysWOW64\Macromed\Flash\NPSWF32_16_0_0_305.dll
Ja    Plugin    Silverlight Plug-In    5.1.31211.0    Microsoft Corporation    default    Firefox 37.0.2    c:\Program Files (x86)\Microsoft Silverlight\5.1.31211.0\npctrl.dll
Ja    Plugin    VLC Web Plugin    2.2.1.0    VideoLAN    default    Firefox 37.0.2    C:\Program Files (x86)\VideoLAN\VLC\npvlc.dll
----------------------------------------------------------------

Skemalagte opgaver :

Ja    Task    Adobe Flash Player Updater    Adobe Systems Incorporated    C:\Windows\SysWOW64\Macromed\Flash\FlashPlayerUpdateService.exe
Ja    Task    ASC7_PerformanceMonitor    IObit    C:\Program Files (x86)\IObit\Advanced SystemCare 7\Monitor.exe
Ja    Task    ASC7_SkipUac_xx7    IObit    "C:\Program Files (x86)\IObit\Advanced SystemCare 7\ASC.exe" /SkipUac
Ja    Task    AutoKMS        C:\Windows\AutoKMS\AutoKMS.exe
Ja    Task    CCleanerSkipUAC    Piriform Ltd    "C:\Program Files\CCleaner\CCleaner.exe" $(Arg0)
Ja    Task    Driver Booster SkipUAC (xx7)        C:\Program Files (x86)\IObit\Driver Booster\DriverBooster.exe /skipuac
Ja    Task    GarminUpdaterTask        C:\Program Files (x86)\Garmin\Express SelfUpdater\ExpressSelfUpdater.exe
Ja    Task    GHJPUW        C:\Users\xx7\AppData\Roaming\GHJPUW.exe /infocmdline=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
Ja    Task    Maxthon Update    Maxthon International ltd.    "C:\Program Files (x86)\Maxthon\Bin\Maxthon.exe" -RunScheduledUpdate
Ja    Task    OR        C:\Users\xx7\AppData\Roaming\OR.exe /infocmdline=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
Ja    Task    Process Lasso Core Engine Only    Bitsum LLC    C:\Program Files\Process Lasso\processgovernor.exe
Ja    Task    ROTS        C:\Users\xx7\AppData\Roaming\ROTS.exe /infocmdline=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
Ja    Task    SpyHunter4Startup        "C:\Program Files\Enigma Software Group\SpyHunter\Spyhunter4.exe" /s
Ja    Task    Uninstaller_SkipUac_Administrator        C:\Program Files (x86)\IObit\IObit Uninstaller\IObitUninstaler.exe /UninstallExplorer
Ja    Task    Wise Turbo Checker    WiseCleaner.COM    C:\Program Files (x86)\Wise\Wise Care 365\WiseTurbo.exe
Ja    Task    XBTMJMO        C:\Users\xx7\AppData\Roaming\XBTMJMO.exe /infocmdline=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
Ja    Task    {05C71B83-C88A-4CAF-89F2-9C56583894F6}    Microsoft Corporation    "C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe" http://ui.skype.com/ui/0/7.0.0.102/da/abandoninstall?page=tsMain
Ja    Task    {32B266E5-8991-45F8-91AD-108FD6AC55E0}    Microsoft Corporation    C:\Windows\system32\pcalua.exe -a "C:\Users\xx7\Desktop\Skrivebord-3\Trafiktesten 2010\Virtual Clone Drive\SetupVirtualCloneDrive5425.exe" -d "C:\Users\xx7\Desktop\Skrivebord-3\Trafiktesten 2010\Virtual Clone Drive"
----------------------------------------------------------------

Genvejsmenu :

Ja    Directory    7-Zip    Igor Pavlov    C:\Program Files (x86)\7-Zip\7-zip.dll
Ja    Directory    Advanced SystemCare    IObit    C:\Program Files (x86)\IObit\Advanced SystemCare 7\ASCExtMenu_64.dll
Ja    Directory    Afspil med VLC media player    VideoLAN    "C:\Program Files (x86)\VideoLAN\VLC\vlc.exe" --started-from-file --no-playlist-enqueue "%1"
Ja    Directory    Browse with Corel PaintShop Pro X7    Corel, Inc.    "C:\Program Files\Corel\Corel PaintShop Pro X7 (64-bit)\Corel PaintShop Pro.exe" "%L"
Ja    Directory    Føj til VLC media player's spilleliste    VideoLAN    "C:\Program Files (x86)\VideoLAN\VLC\vlc.exe" --started-from-file --playlist-enqueue "%1"
Ja    Directory    IObitUnstaler        C:\Program Files (x86)\IObit\IObit Uninstaller\UninstallMenuRight64.dll
Ja    Directory    Manage with ACDSee Pro 5    ACD Systems International Inc.    "C:\Program Files (x86)\ACD Systems\ACDSee Pro\5.0\ACDSeeQVPro5.exe" "%1"
Ja    Directory    SkyDriveEx    Microsoft Corporation    C:\Users\xx7\AppData\Local\Microsoft\SkyDrive\17.0.4035.0328\amd64\SkyDriveShell64.dll
Ja    Directory    UnLockerMenu        C:\Program Files (x86)\IObit\IObit Uninstaller\UninstallMenuRight64.dll
Ja    Directory    WinRAR        C:\Program Files\WinRAR\rarext.dll
Ja    Directory    WinRAR32        C:\Program Files\WinRAR\rarext32.dll
Ja    Drive    Advanced SystemCare    IObit    C:\Program Files (x86)\IObit\Advanced SystemCare 7\ASCExtMenu_64.dll
Ja    Drive    Browse with Corel PaintShop Pro X7    Corel, Inc.    "C:\Program Files\Corel\Corel PaintShop Pro X7 (64-bit)\Corel PaintShop Pro.exe" "%L"
Ja    Drive    encrypt-bde
Ja    Drive    encrypt-bde-elev
Ja    Drive    Manage with ACDSee Pro 5    ACD Systems International Inc.    "C:\Program Files (x86)\ACD Systems\ACDSee Pro\5.0\ACDSeeQVPro5.exe" "%1"
Ja    Drive    manage-bde
Ja    Drive    manage-bde-elev
Ja    Drive    resume-bde
Ja    Drive    resume-bde-elev
Ja    Drive    unlock-bde
Ja    Drive    VirtualCloneDrive    Elaborate Bytes AG    C:\Program Files (x86)\Elaborate Bytes\VirtualCloneDrive\ElbyVCDShell.dll
Ja    Drive    VMDiskMenuHandler
Ja    Drive    VMDiskMenuHandler64
Ja    File    7-Zip    Igor Pavlov    C:\Program Files (x86)\7-Zip\7-zip.dll
Ja    File    Advanced SystemCare    IObit    C:\Program Files (x86)\IObit\Advanced SystemCare 7\ASCExtMenu_64.dll
Ja    File    Baidu_Scan
Ja    File    IObitUnstaler        C:\Program Files (x86)\IObit\IObit Uninstaller\UninstallMenuRight64.dll
Ja    File    SkyDriveEx    Microsoft Corporation    C:\Users\xx7\AppData\Local\Microsoft\SkyDrive\17.0.4035.0328\amd64\SkyDriveShell64.dll
Ja    File    SodaPDFExtension    LULU Software    C:\Program Files (x86)\Soda PDF 5\ContextMenuExt.dll
Ja    File    UnLockerMenu        C:\Program Files (x86)\IObit\IObit Uninstaller\UninstallMenuRight64.dll
Ja    File    UnlockerShellExtension        C:\Program Files\Unlocker\UnlockerCOM.dll
Ja    File    WinRAR        C:\Program Files\WinRAR\rarext.dll
Ja    File    WinRAR32        C:\Program Files\WinRAR\rarext32.dll
Ja    Folder    Folderico    TeoreX    C:\Program Files\FolderIco\folderico.dll
Ja    Folder    IObitUnstaler        C:\Program Files (x86)\IObit\IObit Uninstaller\UninstallMenuRight64.dll
Ja    Folder    Riv fil/mappe i stykker    WiseCleaner.com    C:\Program Files (x86)\Wise\Wise Care 365\WiseCare365.exe -shred "%1"
Ja    Folder    Scan with Trojan Remover        "C:\Program Files\Loaris\Trojan Remover\ltr.exe" "%L"
Ja    Folder    UnLockerMenu        C:\Program Files (x86)\IObit\IObit Uninstaller\UninstallMenuRight64.dll
Ja    Folder    UnlockerShellExtension        C:\Program Files\Unlocker\UnlockerCOM.dll
Ja    Folder    WinRAR        C:\Program Files\WinRAR\rarext.dll
Ja    Folder    WinRAR32        C:\Program Files\WinRAR\rarext32.dll
Avatar billede 220661 Ekspert
07. maj 2015 - 17:31 #10
Efter at have set de logs der er kommet i det sidste indlæg her vil jeg også anbefale du formaterer.
Det er alt for stort arbejde at rense ud i den.
Avatar billede Acerlap Nybegynder
22. maj 2015 - 01:57 #11
Tak til jer begge,

@220661
finder dit svar / tip, ang. - "CCleaner-værktøjer-opstart"
mest brugbart, i denne forbindelse. ;-)

vil du skrive et svar, til point. ?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. maj 2015 - 13:15 #12
Jo da. Svar