Avatar billede crellee Nybegynder
04. maj 2015 - 19:53 Der er 6 kommentarer

Lukket internetstik

Hej. Jeg har to multi-stik (telefonstik og internetstik i en)
Det ene virker ubeklageligt, men det andet derimod er lukket. Dvs at hvor man normalt putter Ethernet-stikket i sidder der en slags gummi/plastik-kappe. Med noget spidst vil man nok kunne prikke hul på det men tror ikke at det er meningen.
Er der nogle der ved hvad jeg kan gøre, så jeg kan sætte et modem til stikket?
- der står cekat på stikdåsen.
Mvh
Christian
Avatar billede claes57 Ekspert
04. maj 2015 - 20:11 #1
Der er ret sikkert ikke kabler bag, så en åbning vil ikke give noget. Hvis du vil have internet i hele huset så se på homeplug. Fx https://www.avxperten.dk/homeplug-ethernet
Avatar billede crellee Nybegynder
04. maj 2015 - 20:18 #2
Der løber 2 ledninger ud fra stikket som så forsvinder ind i væggen så tror der liv i det?
Avatar billede claes57 Ekspert
04. maj 2015 - 20:35 #3
Så ligger der i et problem mht ip-adresse. Kører den direkte på udbyders net? Så har den samme ip som det andet stik, og det dur ikke med to maskiner på en ip-adresse.
Avatar billede crellee Nybegynder
04. maj 2015 - 20:46 #4
Pas, altså der skal sættes modem til stik før det virker, og udbyder sendte 2x modem, så antager at det burde kunne lade sig gøre med to sat til?
Avatar billede claes57 Ekspert
04. maj 2015 - 21:19 #5
ring til udbyders support. Jeg kan ikke garantere at det virker.
Avatar billede crellee Nybegynder
05. maj 2015 - 15:46 #6
Tak for hjælpen