Avatar billede VonElling Nybegynder
05. maj 2015 - 09:49 Der er 4 kommentarer

TTL (Time-to-live)

Hej jeg har siddet og rodet lidt med TTL (ping)

Sidder her og tænker over, hvad der bestemmer hvor mange ttl der skal til før den når sin destination.

Har prøvet med 2 forskellige netværker.

netværk  nr 1                    nr 2
ttl      58                      59

          ping -i 7 google.com    ping -i 6 google.com

(kunne kun hoppe 7 gange før det virkede på netværk 1)

tracert  7                      6

Så hvad bestemmer hvor mange hop der skal til?
Håber der er nogen der ude som ved noget om TTL
Avatar billede Slater Ekspert
05. maj 2015 - 10:16 #1
Dit spørgsmål giver ikke rigtig mening.
TTL er, som navnet antyder, den tid en pakke er "levende", dvs. før den udløber og ikke længere er gyldig. Det er en sikkerhed for, at en pakke ikke ligger og flyver rundt mellem forskellige servere i en evighed, og kommer frem når den ikke længere kan bruges.

Det giver ingen mening at snakke om "antal TTL", og der skal ikke et bestemt mængde til at nå nogen destination. TTL'en starter på et vist tal, og hver gang pakken sendes videre, tælles TTL'en ned. Hvis den når 0 er pakken udløbet og anses som tabt.
Avatar billede VonElling Nybegynder
05. maj 2015 - 11:23 #2
Det jeg gerne vil have svar på er, hvis jeg pinger til google.com

Så vil den vise ttl=56, hvordan kan den finde ud af hvor mange ttl der skal til, eller hvordan kan den være sikker på 56 er nok til at den når frem?
Avatar billede VonElling Nybegynder
05. maj 2015 - 11:25 #3
Eller med andre ord, hvordan finder den frem til 56? hvordan regner den det ud
Avatar billede chalde Seniormester
05. maj 2015 - 12:06 #4
Når du skriver ping -i [n] så angiver du hvor mange [n] hop dine pakker må tage mod destinationen. Så hvis du angiver 6 hop, men der er 7 hop til destinationen, så kommer pakkerne aldrig frem (og derfor virker din ping ikke i det ene tilfælde).

Når du (i Windows) kører en almindelig ping uden ekstra switches, så vil du få en TTL i svaret. Denne TTL er default antal hops (256) minus antallet af hops pakken har foretaget. Så får du en TTL=244, så har pakken foretaget 256-244 hop =  12.