Avatar billede illisher Praktikant
05. maj 2015 - 16:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

lave pdf filer om til alm tekst som word kan tælle og redigere.

Jeg søger et program eller service hvor det er muligt at lave få teksten fra en pdf fil over i et tekst dokument, som "plain text" så word kan se hvor mange anslag og ord der er. Skal ikke bruge teksten til noget, andet end at tælle anslag, da det er til en BA opgave.
Nogle af filerne er scannede bøger, så skal også bruge et program der kan læse de scannede bøger gemt som .pdf og smide dem ind i word som alm tekst.
hvis ikke det er muligt skal jeg tælle alle dokumenter manuelt, og det ville jeg nu gerne være for uden :p

Det er lidt akut, så håber i kender et program.  Helst gratis hvis det muligt, ellers må jeg jo til lommerne.
Avatar billede claes57 Ekspert
05. maj 2015 - 20:07 #1
der er flere slags pdf'er. Der er dem, der har tekst, som vises, og så er der dem, der har gemt hele siden som billede.
Hvis det er gemt som tekst i pdf, så kan du nok trække bogstaver ud - men er det billeder, så skal du have den enkelte side via et ocr-program for at genkende bogstaver, og så trække dine data ud.
Avatar billede kurtba Ekspert
05. maj 2015 - 23:04 #2
Hvis du har Word 2013 har du slet ikke brug for et specielt program. Den kan åbne pdf filer direkte  og så kan du gemme den i Word format direkte.
Avatar billede MADOlsen Forsker
06. maj 2015 - 10:50 #3
#2 Hvilket stadig ikke løser problemet, hvis teksten ligger som et billede.
Avatar billede illisher Praktikant
27. januar 2016 - 20:17 #4
m