Avatar billede fjeld Praktikant
05. maj 2015 - 21:16 Der er 1 kommentar

Makro til at skifte imellem filer

Hej alle,

Jeg mangler en makro kode, som "hopper" imellem to åbne Excel filer.

Navnet på de to åbne Excel filer er ikke fast, og derfor kan jeg ikke bare ligge et fast navn ind. Det jeg forestiller mig er blot, at den "hopper" imellem den forrige Excel fil..

Kan dette lade sig gøre?

Pft.
Peter
Avatar billede natkatten Mester
05. maj 2015 - 21:35 #1
Hmm, hvad nu hvis, du har tre eller flere filer (workbooks) åbne?

Nåh, men denne burde fungere, hvis der kun er to åbne Excel-filer. Koden skal vel så lægges ind i begge de to filer.

Den bør udvides med fejlhåndtering mv.

Sub ÅbnAndenFil()
Dim wb As Workbook
Dim str As String
For Each wb In Workbooks
If wb.Name <> ThisWorkbook.Name Then str = wb.Name
Next wb
MsgBox "Den anden åbne Excel-fil er: " & str & "." & vbCrLf & _
"Klik på OK for at aktivere den."
Workbooks(str).Activate
End Sub