Avatar billede nce Novice
05. maj 2015 - 23:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ligge lydfil online med password

Hej alle.

Jeg håber virkelig i kan hjælpe mig med dette her.

jeg skal have en lydfil frem til et forsikringsselskab, men når jeg sender filen til dem i en e-mail, skriver de tilbage, at de ikke kan modtage den slags filer, DERFOR tænkte jeg, er der et sted på nettet man kan lægge en lydfil, og hvor man samtidig kan beskytte filen med et password, jeg har tænkt på at oprette en E-mail til dem, eller noget dropbox agtigt, men jeg er ret sikker på at de spiller dumme med vilje, så det skal være meget nemt, og helst bare kunne afspilles ved at trykke play. :-)
Håber på hjælp.
Med venlig hilsen
Thomas
Avatar billede kurtba Ekspert
05. maj 2015 - 23:18 #1
Du kan uploade den via www.wetransfer.com
Der skriver du deres mailadresse, så får de en besked med et link til at hente filen.
Ingen andre vil kunne hente og se filen, så den behøver derfor ikke password.
Hvis de ikke kan modtage filen direkte på grund af et filter, som undersøger filtyper, kan man ofte bare omdøbe den til et accepteret filnavn, og når de så har modtaget den, skal de bare omdøbe den til det rigtige navn igen.
F.eks omdøb lydfil.mp3 til lydfil.txt og send og bed dem omdøbe den igen til lydfil.mp3.
Evt. spørg om de kan modtage pakkede filer i f.eks. zip format eller rar format. Så er det bare at pakke den inden den vedhæftes.
Avatar billede nce Novice
06. maj 2015 - 14:25 #2
Hej Kurtba.

Det er rigtigt at de har et filter som forhindre dem i at modtage filen, men desværre er muligheden du linker til her,ikke en mulighed, da de desværre spiller dummere end jeg tror på de er, derfor skulle det gerne være sådan noget med, at de bare skulle trykke på et link, og for at andre ikke skulle kunne høre filen, beskyttet med et password.
Avatar billede nce Novice
19. maj 2015 - 15:46 #3
LUKKET