Avatar billede benneharli Juniormester
05. maj 2015 - 23:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Egen "AutomaticDelayed" service

Hejsa

Windows 7 og 2008 Server kommer med en service start type der hedder "AutomaticDelayed". Den findes ikke i 2003 Server.

Min ide er at skrive min egen service der ikke antager status "Running" før efter 3 minutter, og så gøre min egentlige service afhængig af den (jeg har ikke tilgang til koden for den egentlige service, da jeg jo ellers bare ville lægge delay ind her).

Jeg kan godt skrive en service, og lave en installer, men løber ind i 2 problemer:
1: Min "AutomaticDelayed" service stopper igen, fordi den (ifølge Windows) ikke laver noget
2: Hvordan sikrer jeg mig at servicen forbliver i "Starting" indtil der er gået 3 minutter?

Håber spørgsmålet er tydeligt.
Avatar billede kalp Novice
07. maj 2015 - 14:39 #1
OnStart må ikke tage for lang tid om at eksekvere. Du er nød til at starte en tråd op eller benytter en Timer i OnStart.

Men før du gør ovenstående kan du jo starte OnStart med denne linje:

Thread.Sleep(30000);

Jeg mener dog at dengang for nogle år siden da jeg arbejde med windows services der ville den godt give "fejl" i service manageren - men trykkede man refresh var det tydeligt at servicen stadig var "Starting" efter 4-5min.
Avatar billede benneharli Juniormester
12. maj 2015 - 11:50 #2
Ser faktisk fint ud... Skulle bare lige lægge "using system.threading;" til :-)

Smid et svar
Avatar billede benneharli Juniormester
20. maj 2015 - 11:16 #3
Smid et svar - det virker :-)
Avatar billede kalp Novice
21. maj 2015 - 22:59 #4
Super:)