Avatar billede sploof Nybegynder
06. maj 2015 - 09:39 Der er 3 kommentarer

WD Elements kan ikke genkendes.

Hejsa.

Min eksterne harddisk (WD Elements 2.0 Tb) Kan lige pludselig ikke genkendes.

Jeg har prøvet alt. tilslutte til en anden computer, skifte stik, skifte ledninger og endda åbnet den og skiftet usb dimsen ud med en fra en anden harddisk, stadig uden resultat.

Nu har jeg så fundet en der har samme problem, men har fået løst det ved at gøre dette....

Energy Saver - > "Put hard discs to sleep when possible"

Men hvor gør jeg det i Windows 8?

Og har folk evt nogle andre inputs til hvad der kan være galt? Det er bare så pisse surt at miste al sin data på denne måde. :/
Avatar billede supportsiden Professor
06. maj 2015 - 12:34 #1
WD har et værktøj "WDIdleDisable Tool"
This utility disables the Idle timers on select WD Elements Drives

Kan du se disken i BIOS hvis den er direkte tilsluttet til SATA ?
Hvis ikke, så er den nok færdig.

http://support.wdc.com/product/download.asp?groupid=305&sid=154&lang=en
Avatar billede sploof Nybegynder
06. maj 2015 - 14:32 #2
Ok. Kan først prøve det der værktøj i morgen.

Skal jeg bare tilslutte den og gå ind i BIOS under opstart? Jeg har kun en laptop, men kan jeg få et SATA til USB eller hvordan?
Avatar billede supportsiden Professor
06. maj 2015 - 21:16 #3
Nej, du skal sætte den til en stationær. Har du ikke en kammerat der kan hjælpe ?

Evt. prøv at sætte den til den bærbare på USB og tænd den før du tænder maskinen. På nogle maskiner kan man se USB disk enheder under opstarten.

Du skal også kunne se den i Windows disk administration.