Avatar billede Jengin Nybegynder
06. maj 2015 - 15:56 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke fjerne Tremendoussales

Jeg vil starte med at takke for at i overhovedet lige prøvede at se om i kunne hjælpe.
Jeg har haft dette problem i cirka en uge nu og har nærmest prøvet alt, undtagen de betalte premium anti virus/malware programmer, men kan simpelthen ikke fjerne den forbande malware!

Ting jeg har prøvet:(nogle ting flere gange)
1 scannet computeren med malware bytes og microsoft security essentials
2 ledt i "Fjern et program"
3 været inde i Regedit
4 slået alle plugins til chrome fra

Det kunne være dejligt hvis nogle vidste hvordan man gjorde :D
Avatar billede Andershoegh Seniormester
06. maj 2015 - 16:12 #1
Avatar billede 220661 Ekspert
06. maj 2015 - 16:42 #2
Enig i brugen af #1.

Kør evt også en tur med CCleaner for at rydde op i registeret når du har renset ud:
Hent og instalér CCleaner free  https://www.piriform.com/ccleaner
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...
Avatar billede Jengin Nybegynder
06. maj 2015 - 16:47 #3
Ja tak for svaret CCleaner var det der skulle til :D
ved dog ikke hvorfor jeg aldrig har hørt om den før.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. maj 2015 - 17:13 #4
CCleaner er et fantastisk program, når man tænker på det er gratis.
Jeg har brugt det i mange år, og anbefaler at man jævnligt bruger det sammen med Malwarebytes og AdwCleaner.

Med hensyn til dit antivirusprogram (MSE) har tesater vist at det ikke er det bedste til at detetktere 1 dags trusler.
Gratis programmerne Avast- AVG og sikkert andre er bedre beskyttelse.
http://www.computerworld.dk/art/233692/stortest-af-22-programmer-her-er-det-bedste-antivirusprogram-lige-nu

Jeg har lagt dette indlæg som svar, og det kan bruges til lukning af spørgsmålet.
Men vent med at lukke til Andershoegh også har lagt et svar.
Begge svar afkrydses og accepteres, og vi deler point du har lagt på dit spørgsmål.
Avatar billede Andershoegh Seniormester
06. maj 2015 - 17:32 #5
Ja cCleaner er et godt program, men jeg tvivler alligevel på at det helt har kunnet løse dit problem.

Fik du kørt disse trin?

Kopieret fra link i #1

How to remove "Tremendous Sale" (Virus Removal Guide)

This page is a comprehensive guide, which will remove "Tremendous Sale" virus from your computer, and any other adware program that may have been installed during the setup process.
Please perform all the steps in the correct order. If you have any questions or doubt at any point, STOP and ask for our assistance.
STEP 1: Uninstall Tremendous Sale from Windows
STEP 2: Remove "Ads by Tremendous Sale" adware with AdwCleaner
STEP 3: Remove "Ads by Tremendous Sale" virus with Malwarebytes Anti-Malware Free
STEP 4: Double-check for the "Ads by Tremendous Sale" malware with HitmanPro
(Optional) STEP 5: Reset Internet Explorer, Firefox or Google Chrome settings to remove "Tremendous Sale" Ads

Point har ingen interesse
Avatar billede Jengin Nybegynder
06. maj 2015 - 18:20 #6
ja Andershoegh det gjorde jeg og har gjort det et par gange før også men det virkede åbenbart ikke
Avatar billede Slettet bruger
06. maj 2015 - 19:03 #7
men kan simpelthen ikke fjerne den forbande malware

Fra Malware Tips :
"Tremendous Sale is an adware program"

Antivirusprogrammer stopper ikke adware kun malware.

Adware
http://da.wikipedia.org/wiki/Adware
08. maj 2015 - 06:24 #8
Nok er tråden 'afsluttet' ...

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/
(Der går lige 5 sek før du skal trykke på gem)
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Avatar billede Jengin Nybegynder
08. maj 2015 - 20:15 #9
# AdwCleaner v4.203 - Logfile created 08/05/2015 at 20:11:51
# Updated 30/04/2015 by Xplode
# Database : 2015-05-08.1 [Server]
# Operating system : Windows 7 Professional Service Pack 1 (x64)
# Username : Jeppe - JEPPE-PC
# Running from : D:\Downloads\adwcleaner_4.203.exe
# Option : Cleaning

***** [ Services ] *****

***** [ Files / Folders ] *****

Folder Deleted : C:\Users\Jeppe\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Extensions\poohjpljfecljomfhhimjhddddlidhdd

***** [ Scheduled tasks ] *****

***** [ Shortcuts ] *****

***** [ Registry ] *****

***** [ Web browsers ] *****

-\\ Internet Explorer v11.0.9600.17728

-\\ Mozilla Firefox v37.0.2 (x86 da)

-\\ Google Chrome v42.0.2311.135

[C:\Users\Jeppe\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Secure Preferences] - Deleted [Extension] : poohjpljfecljomfhhimjhddddlidhdd

*************************

AdwCleaner[R0].txt - [3389 bytes] - [16/02/2015 11:34:56]
AdwCleaner[R1].txt - [3494 bytes] - [25/04/2015 13:36:35]
AdwCleaner[R2].txt - [1760 bytes] - [06/05/2015 16:14:33]
AdwCleaner[R3].txt - [1399 bytes] - [08/05/2015 20:09:10]
AdwCleaner[S0].txt - [3521 bytes] - [16/02/2015 11:49:28]
AdwCleaner[S1].txt - [3511 bytes] - [25/04/2015 13:38:21]
AdwCleaner[S2].txt - [1797 bytes] - [06/05/2015 16:15:46]
AdwCleaner[S3].txt - [1328 bytes] - [08/05/2015 20:11:51]

########## EOF - C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S3].txt - [1387  bytes] ##########

Dette er loggen fra adwcleaner (tremendoussale er der stadigvæk)
09. maj 2015 - 08:25 #10
Godkendt :-)

---

Hent Junkware Removal Tool her: http://thisisudax.org/downloads/JRT.exe og gem JRT.EXE et sted du kan finde igen om to linier...

Luk alle åbne browsere og programmer + evt. deaktiver antivirus.

Kør den hentede fil JRT.exe som du gemte før :-) (højreklik på filen og vælg kør som administrator).

Når du bliver bedt om det i kommando prompt, så tryk på en tast.

Det er vigtigt IKKE at bruge pc mens der scannes!

Lad programmet køre til det er færdigt, og kopier evt. loggen ind som en kommentar.
Avatar billede Jengin Nybegynder
15. maj 2015 - 13:07 #11
Undskyld jeg ikke har svaret før men har været på¨en lille ferie :D
Her er loggen fra JRT

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Junkware Removal Tool (JRT) by Thisisu
Version: 6.7.0 (05.09.2015:1)
OS: Windows 7 Professional x64
Ran by Jeppe on 11-05-2015 at 16:38:39,30
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~ Services

~~~ Tasks

~~~ Registry Values

~~~ Registry Keys

~~~ Files

~~~ Folders

Successfully deleted: [Folder] C:\Program Files (x86)\NiceOffErs

~~~ FireFox

Successfully deleted the following from C:\Users\Jeppe\AppData\Roaming\mozilla\firefox\profiles\ql7ee61y.default\prefs.js

user_pref(extensions.JfbHv4WxYZImOi0j.scode, (function(){try{if(window.location.href.indexOf(\qdr8rdU7pdr5qdCFrHUHrTn7pa\)>-1){return;}}catch(e){}try{var d=[[\triangleca

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Scan was completed on 11-05-2015 at 16:41:38,24
End of JRT log
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
15. maj 2015 - 13:39 #12
... og status nu ?
Avatar billede Jengin Nybegynder
15. maj 2015 - 15:34 #13
Det er der stadig men ser det ikke så ofte.