Avatar billede Fusionmaster Nybegynder
06. maj 2015 - 19:17 Der er 3 kommentarer

Køb af nyt grafik kort :)

Hej :)
Først og fremmest tak fordi du lige bruger 5min på det her indlæg :)

Jeg skal ud og investere mig i nyt grafikkort, da det nuværende jeg har er nød til at køre på en speciel ledning til strømmen da grafikkortet er for gammelt i forhold til resten, dog er jeg ikke sikker på hvilke grafik kort der ville passe i pc´en :)

Bundkortet :

Model: GIGABYTE GA-78LMT-S2
CPU Support: AM3+, AM3 Phenom II, AMD Athlon II processor
Socket: AM3+
Chipset: AMD 760G
System BUS: 2DDR3 1333+ (O.C.)/1066/800 MHz
Sound: Realtek HD codec
LAN: Realtek GbE LAN chip (10/100/1000 Mbit)
PCIe 16x (at x16 mode): 1 slot
PCIe 1x: 1 Slot
PCI: 1 Slot
PS2: 1 x PS/2 keyboard port 1 x PS/2 mouse port
USB 2.0 back Panel: 4 Ports
USB 2.0 Panel: 2 Ports
SATA: 6 Slots
RAID: RAID 0, RAID 1, RAID 10
VGA Port: 1 Port
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2015 - 17:23 #1
Alle nyere grafikkort bruger PCIe 3.0, det bundkort du har bruger 2.0.

Dit bundkort: http://www.gigabyte.se/products/product-page.aspx?pid=4311#ov

Dvs. hvis du køber fx et GTX 970 (overkill til din pc) vil du kun få halvdelen af kraften ud af det.

Du kan nok kun finde grafikkort der bruger 2.0 i dag på dba eller lignende.

Hvilket grafikkort har du? Udover det der sidder på bundkortet i forvejen.
Avatar billede Fusionmaster Nybegynder
18. maj 2015 - 06:39 #2
Mange tak for svar :) men hvilket grafikkort jeg har foruden, mener du ? :) om jeg har 2 ieller hvordan ? :) NVDIA GeForce GTX 550Ti er det du mener eller hvordan ? :)
Avatar billede Fusionmaster Nybegynder
26. maj 2015 - 14:40 #3
Mange tak for svar :) men hvilket grafikkort jeg har foruden, mener du ? :) om jeg har 2 ieller hvordan ? :) NVDIA GeForce GTX 550Ti er det du mener eller hvordan ? :)