Avatar billede Wink Nybegynder
10. maj 2015 - 14:15 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problemer med trust mellem 2 domæner

Hey Eksperter.

Jeg står i den situation at jeg godt kunne bruge noget hjælp når det kommer til at oprette forrest trust mellem 2 domæner.

Jeg har 2 windows server 2012 r2 kørende og en windows 7 pc som klient.

Domæne 1 (server1): forrest1.local
Domæne 2 (server2): forrest2.local

Fejlen består i at der hver kan laves en trust fra server1 eller fra server2.

Link til fejl der opstår:
http://imgur.com/qSSUQqo,jZCUXll,IwfaqAP,Bnx57yp
(Bemærk at der er 4 billeder, kan findes lige ovenover det første billede).
Avatar billede Wink Nybegynder
10. maj 2015 - 14:17 #1
Hvad angår billeder i linket:

1: Ip på server1
2: Ip på server2
3: Læs på billedet
4: Virtuel network editor (vmware)
Avatar billede Spotgun Seniormester
11. maj 2015 - 10:50 #2
Det er ud til at dine DNS indstillingerne på serverne ikke er helt korrekte. Jeg går ud fra at de to første screenshots, er fra dine DC'er? I så fald, så bør de pege på sig selv som primær DNS. Hvis du har brug for at lave eksterne DNS opslag, så konfigurer en eller flere eksterne DNS servere under properties for DNS serveren (under fanen "Forwarders").

For at kunne oprette et trust, så skal DC'erne i dine to domæner kunne nå hinanden over netværket. Derudover skal du i hvert af domænernes DNS server oprette en conditional forwarder for det modatte domæne.

Dvs. på Server1.forrest1.local opretter du en ny Conditional Forwarder for domænet Forrest2.local, som peger på IP-adressen for Server2.forrest2.local. I Forrest2 domænet gør du det modsatte.

Test nu om du fra begge domæner kan slå DNS-adresser op i det modsatte domæne. Når det fungerer, vil du formentlig kunne oprette dit trust uden problemer.
Avatar billede Wink Nybegynder
18. november 2015 - 08:33 #3
Lukket