Avatar billede lovebuine Mester
10. maj 2015 - 22:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

onedrive has stop working

er et kendt problem, når man googler, men ingen af de løsninger jeg har googlet virker her.

pludselig sync min onedrive ik mere, harkun 1.8gb i den.
jeg afinstallere, sletter alle mapper samt flytter mine docs og sletter den også og installere igen. jeg logger på og den spørger om min location og jeg siger næste og den lukker ned.

jeg prøver så at logge ind med en anden profil på min pc og installere onedrive og logger på og her virker det, billedet hvor den viser hvilke mapper den skal sync.

så spørgsmålet er, hvordan får jeg det til at virke i min nuværende profil? uden jeg skal til at skifte profil osv?
Avatar billede claes57 Ekspert
11. maj 2015 - 12:51 #1
i systembakken er onedrive-ikon - klik på det, og du kan vælge synkroniser / afbryd synk
Din profil kan være afbrudt - så bare sæt den til igen.
Avatar billede lovebuine Mester
12. maj 2015 - 15:59 #2
kan man ikke, da onedrive slet ikke er sat op endnu.

først trykker man get started og så logger man ind og derefter skulle ens mapper komme, men den lukker ned, jeg overvejer faktisk at bruge google drive, fordi er ikke første gang den gør det her.
Avatar billede claes57 Ekspert
12. maj 2015 - 16:29 #3
Hvis du går ind på din web-profil på onedrive.live.com kan du så der frakoble din pc? Bare så det ikke er det, der blokerer. Derefter indlæse drivere til pc.
Avatar billede lovebuine Mester
12. maj 2015 - 18:57 #4
har været inde og frakoble pc, der var faktisk 3 af dem, men stadig samme problem, ved ikke om det er et lokalt problem, da det virker, hvis jeg laver ny profil på pcen
Avatar billede claes57 Ekspert
12. maj 2015 - 20:04 #5
Du kan prøve at oprette en ny bruger, så du får en registreringsdatabase uden grums. Og så oprette onedrive der. Hvis det virker, så trækker du data fra den gamle bruger over, og når den nye bruger er helt ok, så kan du slette den gamle bruger.
Avatar billede lovebuine Mester
12. maj 2015 - 21:13 #6
jeg lavede ny profil og fik onedrive til at køre men ligeså snart jeg kopire min gamle profil over i den nye, så kommer problemet igen.
Avatar billede claes57 Ekspert
13. maj 2015 - 07:21 #7
prøv en gang til - og når du kopiere fra gammel til ny bruger, så må du ikke have de skjulte filer C:\Users\[gammel brugernavn]\ntuser.* med, da de er en del af registreringsdatabasen, og det er dem, der indeholder fejlen som blokerer onedrive.
Du kan evt i stifinder slå 'skjul beskyttede systemfiler' fra, og så slette dem fra den gamle profil før du kopierer.
Avatar billede lovebuine Mester
17. maj 2015 - 19:52 #8
jeg fik kopiret fra gammel til ny bruger, og jo det virkede, men det er ikke holdbart, fordi når man ikke kan kopire hele profilen over, så skal man bruge flere timer på at sætte den nye profil op igen, den kunne hverken huske outlook eller mit program der styre min fan, mange ting, så jeg dropper onedrive, er kun til besvær og har skiftet til google drive, det køre altid.

tak for jeres input. nok den eneste løsning er, reinstallere windows eller helt ny profil.
Avatar billede claes57 Ekspert
17. maj 2015 - 20:22 #9
En anden, ofte brugt løsning blandt kendere af Windows, er en backup af data og profil løbende. Men du må jo så lære på den længere vej.
Det tager 10-20 minutter maks at lave et image af hele opsætningen, og få minutter at køre den ind igen ved nedbrud. Hvis du hellere vil gøre det på din måde, så bare fortsæt som du plejer.