Avatar billede hnteknik Novice
11. maj 2015 - 22:34 Der er 1 løsning

Den anmodede .Net Framework-dataprovider kan ikke findes,

Er gået over til VS asp.net csharp efter mange år med asp. så jeg er er novice her.
Efter installation af VS2013 med SQL express og lavet et project med fin datahentning ville jeg rydde op I de forskellige SQL installationer på pcen. Slettede næsten alt med SQL og installerede en ren SQL Server 2014. Det gav lidt udfordringer med VS men fik den op og køre uden fejl men data hentes ikke. EF blev installeret via en Nuget package da projected anvende SQL Express udgaven.

webconfig ser sådan ud:

  <entityFramework>
    <defaultConnectionFactory type="System.Data.Entity.Infrastructure.SqlConnectionFactory, EntityFramework">
      <parameters>
        <parameter value="Data Source=.; Integrated Security=True; MultipleActiveResultSets=True" />
      </parameters>
    </defaultConnectionFactory>
    <providers>
      <provider invariantName="System.Data.SqlClient" type="System.Data.Entity.SqlServer.SqlProviderServices, EntityFramework.SqlServer" />
    </providers>
  </entityFramework>

Ingen exception kastet men ingen data hentet selvom dbconnection I VS tester ok.

Prøver så at lave et nyt - simpel dataopslag med EF - projekt. 1) anvender samme dbconnection som virker. (Fuld SQL Server)
2) Indsætter EF via Nuget
3) Webconfig ser sådan ud:

<entityFramework>
    <defaultConnectionFactory type="System.Data.Entity.Infrastructure.LocalDbConnectionFactory, EntityFramework">
      <parameters>
        <parameter value="mssqllocaldb" />
      </parameters>
    </defaultConnectionFactory>
    <providers>
      <provider invariantName="System.Data.SqlClient" type="System.Data.Entity.SqlServer.SqlProviderServices, EntityFramework.SqlServer" />
    </providers>
  </entityFramework>

4) Kørsel giver denne fejl:

Den anmodede .Net Framework-dataprovider kan ikke findes. Den er muligvis ikke installeret.

for denne testforbindelse

<add name="EFDbContext" connectionString="Data Source=QUASOMODO;Initial Catalog=SportsStore;Integrated Security=True" providerName=".NET Framework Data Provider for SQL Server"/>

som der ser ud til at fungere i VS

Jeg har prøvet at reparere VS13 men intet ser ud til at bedres. Jeg har givet slettet for meget men hvordan kommer jeg tilbage på sporet ?

Henrik
Avatar billede hnteknik Novice
26. maj 2015 - 08:25 #1
Lukker spg, da der intet svar eller løsning er.