Avatar billede aquzar Nybegynder
12. maj 2015 - 15:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Port Forwarding

Hej,

Jeg er ved at sætte en web server op her hjemme. Jeg kan godt se min webserver på det lokale netværk når jeg indtaster ip adressen http://192.168.1.36/ men hvis jeg prøver at tilgå den ude fra med min public ip adresse går den bare direkte ind på min router (zyxel) login side.

Jeg er sikker på det har noget at gøre med jeg skal port forwarding. Har dog ikke så meget forstand på dette.

Håber der er en som kan hjælpe mig :)

Billed 1:

https://unsee.cc/dogunezi/

billed 2:

https://unsee.cc/toberapi/
Avatar billede sonalias Seniormester
12. maj 2015 - 16:17 #1
En portforwarding betyder at alt der kommer udefra på din public ip på en bestemt port kan viderestilles til en lokal ip.
Hvis din web server eksempelvis var hostet på på 192.168.1.36:8080 så ville en portforward gå fra din public:8080 -> 192.168.1.36:8080.
Du kan sikkert også lave en forward på port 80, men så kan du ikke tilgå din routers web interface udefra længere (Dette er nok også mere hensigtsmæssigt rent sikkerhedsmæssigt). Specielt hvis du stadig kører admin/admin login..... :b

Håber det var forståeligt, ellers sig til, så prøver jeg at omformulere
Avatar billede sonalias Seniormester
12. maj 2015 - 16:18 #2
**Havde ikke set dine screenshots først.
Nu har du valgt port 8080 på din indkommende port, så skal "Translation port" bare sættes til port 80 og rigtigt nok 192.168.1.36 som du har gjort.
Så vil du via publicip:8080 kunne tilgå din nye webserver... :)
Avatar billede aquzar Nybegynder
12. maj 2015 - 16:55 #3
Har du lyst til at hjælpe over team viewer? :D

Kan ikke lige få det til at virke :D
Avatar billede sonalias Seniormester
12. maj 2015 - 19:21 #4
Kan jeg godt, send id på eksperten@elevtroejer.dk
Avatar billede aquzar Nybegynder
12. maj 2015 - 20:13 #5
Kæmpe tak for hjælpen!!!!!!! :D
Avatar billede sonalias Seniormester
13. maj 2015 - 10:00 #6
Svar så vi kan få lukket :)
Avatar billede aquzar Nybegynder
13. maj 2015 - 10:10 #7
Sonalias hjalp mig over teamviewer. Jeg skulle åbenbart vælge "DATA_VDSL" i stedet for "DATA_ADSL" :S

Mange tak for hjælpen!