Avatar billede Calle5463 Forsker
13. maj 2015 - 11:05 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvordan slipper jeg af med Yahoo på Google Chrome

Hvordan slipper jeg af med Yahoo på Google Chrome?

Jeg har hidtil haft indstillet min GC til at åbne et par faner jeg altid ønsker at se fra start. Men på det seneste er GC blevet "inficeret" til at starte i Yahoo, som jeg i øvrigt ikke ønsker at bruge.

Jeg har fjernet Yahoo i kontrolpanelet og kørt CCleaner.

Kan se der findes noget yahoo.com.cis - hvad er det?
Avatar billede claes57 Ekspert
13. maj 2015 - 11:36 #1
gå ind på den/de sider, du vil have som startside.
top/højre klik indstillinger, og der igen indstillinger.
så er der afsnittet 'ved start', marker Åben bestemt side... og angiv de ønskede.
Avatar billede Calle5463 Forsker
13. maj 2015 - 13:39 #2
Ja. Det troede jeg også. Men hver gang jeg starter pcen og åbner GC, har den kun en fane med Yahoo.
Avatar billede claes57 Ekspert
13. maj 2015 - 13:50 #3
der kan ligge et program i start, der sætter yahoo ind.
Prøv at ændre startsiden, luk chrome, start chrome. Er det stadig ok, så er det et program ved start af pc, der gør det - ellers hvis det rettes uden genstart, så er der aktiveret noget, der beskytter startsiden.
Avatar billede Calle5463 Forsker
13. maj 2015 - 14:04 #4
Tror du har fat i noget. Jeg skal lige se på det når jeg kommer forbi pcen på et tidspunkt 👀
Avatar billede claes57 Ekspert
13. maj 2015 - 14:38 #5
hvis du vil jagte noget, der starter med pc, så er autoruns meget givende
https://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb963902.aspx
Avatar billede 220661 Ekspert
13. maj 2015 - 16:43 #6
prøv at køre en tur med AdwCleaner.

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Mht.: Vista og Windows 7/8 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.
Avatar billede Calle5463 Forsker
14. maj 2015 - 00:09 #7
#5, claes57: Jeg har helt enkelt bare "gjort" dit forslag, og det virker inklusiv har løst et par andre småting. Skriv et svar - pointene er dine

#6, 220661: Tak for indsparket. Jeg har - tror jeg - tidligere kørt adwcleaner, så tror jeg kender til den. Det prøver jeg lige pludselig at gøre som yderligere, men claes57's forslag løste for nu min udfordring.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. maj 2015 - 06:54 #8
Det er bare i orden :-)
Avatar billede Calle5463 Forsker
01. september 2015 - 00:20 #9
Lukker og slukker
Avatar billede dosmer Nybegynder
30. januar 2016 - 22:55 #10
Hent, installer og MalWareBytes!
Den gratis version klarede det meget hurtigt for mig!
https://www.malwarebytes.org
Avatar billede dosmer Nybegynder
30. januar 2016 - 22:56 #11
Hent, installer og kør, skulle der have stået.
Avatar billede ElAndino Praktikant
06. marts 2019 - 12:59 #12
#5 Claes57 Jeg har hentet Autoruns, kørt den, og får en allerh... lang liste, og aner ikke hvordan jeg skal komme videre.