Avatar billede Jensen1603 Nybegynder
14. maj 2015 - 04:00 Der er 3 kommentarer

OSx dual boot?

Hej!

Da jeg ofte møder nogle som har problemer med deres OSx produkt, ville det være rart at kunne hjælpe dem lidt mere præcist - netop ved at kunne checke det selv...

Så jeg tænkte på om det ville kunne lade sig gøre at lave et "dobbelt" system,  så at sige, med W8.1 på den ene del, og OSx på den anden del?

Har et par harddiske til at ligge, hvis det ville blive nødvendigt.

Håber i forstår mit spørgsmål! :)

På forhånd, tak! :)
Avatar billede claes57 Ekspert
14. maj 2015 - 08:29 #1
Den nemme i brug er https://www.virtualbox.org/wiki/Guest_OSes
Den kan osX server - men om den kan osX ved jeg ikke. Du må prøve.
Der er lavere performance end ved Dual-boot - men boot virker jo kun på macs. Det kan så startes direkte i et vindue i Windows.
Avatar billede egonspock Seniormester
14. maj 2015 - 12:40 #2
Skal det forstås sådan at du vil installere windows på den stakkels Mac som har et problem?

Da 90% af problemerne på en mac skyldes software-issues, vil du jo så aldrig kunne løse de 90%, så det vil jeg da fraråde.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
14. maj 2015 - 14:02 #3
Hej.

  På Mac kan du benytte BootCamp til at dele din disk imellem OsX og Windåse - det vil være den optimale løsning.
  Man skulle så også kunne hekse noget som "HackinTosh".

De bedste hilsner