Avatar billede minicool Nybegynder
15. maj 2015 - 20:34 Der er 10 kommentarer

Computer slukker af sig selv

hey guys/lady's

jeg har et lille problem med min computer tror det er lige meget hvad det er for en maskine fordi den gjorde det samme med den jeg havde før

men hver gang jeg afpiller noget fra youtube/facebook eller spiller online spil så går der ikke 1 min så blæser den SINDSYGT og efter 2-5 min lukker den ned og det har intet med varme at gøre da den aldrig er over 60 grader celsius

bare skriv hvis i mangler andet info :)

mvh
Minicool
Avatar billede minicool Nybegynder
15. maj 2015 - 20:36 #1
okay kunne ikke lige finde redigere knappen :) men netflix er det eneste streaming jeg kan gøre uden den slukker hbo kunne jeg også i starten men lige plusselig begyndte den på den også
Avatar billede 220661 Ekspert
16. maj 2015 - 07:15 #2
Når en blæser begynder at blæse kraftigt, så er det normalt et tegn på at den bliver varmere. Du siger den ikke er over 60 grader, men er du sikker på at den temp holder på alle komponenter på bundkortet?
Formoder det er en bærbar vi taler om, så derfor spørger jeg om du nogensinde har renset blæseren?
Hvor gammel er din pc?
Avatar billede minicool Nybegynder
16. maj 2015 - 12:25 #3
det er en stationær pc og det er 100% sikkert ikke varmen der gør det da jeg har kigget på det mange gange og alt er der hvor det skal være max 60 grader og den læser jo heller ikke lang tid det er lige så snart jeg starter noget streaming eller online spil så begynder den og den lukker meget hurtigt der efter

men det er en hp computer og den jeg havde før var også en hp men den havde samme problem som den jeg har nu så kan det være en fejl hp computeres har eller?
Avatar billede minicool Nybegynder
16. maj 2015 - 12:32 #4
og den er ved at være 3 år nu
Avatar billede minicool Nybegynder
16. maj 2015 - 12:40 #5
ps brugte realtemp til at se hvor varm den er hvis du har et bedre program så kan jeg hurtigt hente det :)
Avatar billede 220661 Ekspert
16. maj 2015 - 17:49 #6
Når det er en stationær pc så tror jeg heller ikke på varme er problemet. Formoder realtemp lister på både cpu gpu og måske også på selve bundkortet (Northbridge).
Er drivere og codecks up to date?
Har du tjekket i logbogen om der listes fejl?
Logbog kommer man i ved at højreklikke på computer og vælge administrer og gå i logbog. Under Windows logger listes fejl.
Avatar billede minicool Nybegynder
16. maj 2015 - 18:56 #7
Er drivere og codecks up to date? ved jeg ikke lige hvordan man ser

http://billedeupload.dk/images/9iwcd.png
Avatar billede 220661 Ekspert
17. maj 2015 - 07:25 #8
Kernel power fejl kommer altid når computer lukkes uhensigtsmæssigt, så den vidste jeg godt ville være der.
Jeg tror dit problem sandsynligvis er hardwarebetonet, men kan også være driverbetonet. Codec mener jeg ikke ville lukke pc helt ned.
Prøv at hente Slimdrivers og se om der er drivere til dit system der trænger til opdatering.

http://www.driverupdate.net/  (den gule til venstre som er gratis) + fin guide fra Poko1:  http://gratisupload.dk/vis/676841/

PS Husk det er gratis version du henter til venstre
Avatar billede minicool Nybegynder
17. maj 2015 - 12:41 #9
okay jeg tror jeg har fundet fejlen men ikke hvordan fanden man fikser det syntes jeg har læst mange guides til hvordan problemet løses men intet virker

Sessionen "Microsoft Security Client OOBE" blev afsluttet på grund af følgende fejl: 0xC000000D

det er den fejl den kommer med hver gang den slukker
Avatar billede 220661 Ekspert
17. maj 2015 - 17:38 #10
Har du ssd som systemdisk?
I denne tråd her http://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?fid=0&tid=740006 løste en firmware opdatering problemet.