Avatar billede Besil Seniormester
16. maj 2015 - 07:37 Der er 3 kommentarer

NasNavigator / Linkstation 420

Hej

Jeg manglede noget jeg kan tage backup på, så i computerbutikken solgte de mig en Buffalo LinkStation 420 med 4.0 TB.

Jeg fik den tilsluttet med en NasNavigator2.
Men nu får jeg en fejlmelding, når jeg forsøger at logge på.
Når jeg kigger på drevet i mappen, er der et stort 'Spørgsmålstegn' ved ikonet.
Når jeg forsøger at logge på, sker der enten ingenting, eller jeg får en fejlmelding: "Kunne ikke åbne den delte mappe. Bekræft netværksstatus."
Jeg har også fået en anden fejlmeddelelse, noget om at der skal opdateres, men det er noget tid siden, så husker ikke hvad der står.
Ind i mellem bliver jeg lukket ind og kan bruge drevet.

Hvad skal jeg gøre, så jeg får et stabilt drev jeg kan bruge når jeg vil?
Avatar billede Blueeyez Mester
16. maj 2015 - 11:51 #1
I din router har du da reserveret en ip til nas serveren? Det punkt kaldes dhcp.

Kunne godt lyde som om det er problemet...
Avatar billede Besil Seniormester
16. maj 2015 - 12:22 #2
Nej, det har jeg jo nok ikke.
Hvordan gør jeg det? Skal det youtubes?
Avatar billede Blueeyez Mester
16. maj 2015 - 13:42 #3
Det kan det, men du skal blot ind i din router og reservere en lokal ip til din nas...