Avatar billede jansjensen Nybegynder
16. maj 2015 - 16:24 Der er 7 kommentarer

Harddisk i stykker!! Hjælp!!

Jeg har en Harddisk fra en bærbar Medion, Jeg havde et uheld for ca. et år siden, hvor jeg tabte min bærbar på gulvet, Harddisken er færdig, den kan ikke starte op, og en bekendt har kigget på den, og siger at det er en nål/læserpin eller lign. som er knækket/beskadiget,, Vi er meget kede af det, fordi vi har menge meget vigtige billeder på den, både fra ferier men vigtigst fra vores børns konfirmationer..

Er der nogle herinde som ved hvad vi kan gøre for at får billederne ud af Harddisken og over på usb eller Cd-Rom? eller på anden måde få vores billeder! Vi vil blive meget lykkelige hvis vi kunne få hjælp fra jer!!

Det ironiske ved dette er, at weekenden efter dette sker skulle jeg til at kopiere alle billederne på Cd-Rom fordi vi havde købt en anden Bærbar..

Please kan I hjælpe os?
Avatar billede claes57 Ekspert
16. maj 2015 - 16:44 #1
uden at ville foreslå et firma frem for et andet, så kan du her få en gratis evaluering (!). Hvis de redder data, så 3000kr, ellers 200kr for at få disken retur.
http://www.soondata.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=66&Itemid=155
men se selv på https://www.google.dk/search?q=harddisk%20reparation
Avatar billede jansjensen Nybegynder
16. maj 2015 - 17:14 #2
Mange tak for dit svar :-)

Jeg har set på linket, men det er nok lige i overkanten hvad jeg tænker i pris... men hvis det er, kan man så nøjes med at trække billeder ud af den ødelagte HD, for min skyld kan vi smide den ødelagte HD ud bagefter, billederne er det eneste som betyder noget.
Avatar billede claes57 Ekspert
16. maj 2015 - 17:39 #3
Uanset hvad, så skal disken åbnes i sterilt område, og skive flyttes til en fungerende enhed af 100% samme type for at kunne aflæses. 3000kr er billigt, hvis det lykkedes. Men hvis du ikke vil betale, så kan du jo bare køre din backup ind på den nye maskine.
Dyre fejl koster penge. Du har kørt med data uden en forsikring. Gør du også det med andre værdier i dit liv?
Avatar billede Jhja Seniormester
16. maj 2015 - 19:15 #4
3000:- er overraskende billigt. Her I norge koster det 8000 Nkr.
http://www.ibas.no/data-recovery-for-private/
Avatar billede claes57 Ekspert
16. maj 2015 - 19:27 #5
vi har så også ibas i dk - og de er dyre - hvis den billige ikke kan, så kan man jo få hardware retur for 200kr, og prøve hos dem, der er markedsførende.
Til spørger: vi kan ikke reparere en fysisk fejl på en harddisk med et program, der er gratis - der skal en ny fysisk dims til og som nævnt - et sterilt rum til at skifte dimser i. Der er ikke to diske, der er ens, så enhed skal passe 100% og evt også justeres ind derefter.
Avatar billede Blueeyez Mester
16. maj 2015 - 20:33 #6
Det forslag claes kommer med er den eneste løsning og du kan ikke selv gøre dette.. Du vil med garanti gøre mere skade end gavn..

Dertil vil jeg anbefale dig Samsung evo 850... De skulle efter sigende kunne holde til at blive tabt.. Ihvertfald er de mindre udsatte end mekaniske diske...
En sidste ting er at du altid bør lave back og ikke til hvad som helst.. Personligt holder jeg mig til Western Digital red diske.. De koster mere end andre, men de holder os bedre.. Jeg vil ikke anbefale en ssd til back og heller ikke dvd skiver.. De holder nemlig ikke evigt..
Avatar billede sky Nybegynder
17. maj 2015 - 09:14 #7
Hvor bor I henne ?