Avatar billede grafik-anders Mester
16. maj 2015 - 17:38 Der er 1 kommentar og
3 løsninger

Mangler password på win8

Hej

Min svigerfar er lige død og min svigermor mangler password til computeren for at finde vigtige oplysninger og familiebilleder mv. Desværre har vi ikke hans password. Hvordan kan vi komme ind på computeren uden hans password?

Mvh.
Anders
Avatar billede claes57 Ekspert
16. maj 2015 - 18:55 #1
http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/
det ser ret nørdet ud - men hvis du tager en linje ad gangen, så er det egentligt simpelt.

Der kan også være adgangskode på bios-niveau. Så skal du pille batteri på motherboard ud - vente lidt tid (ca 30 sekunder hold startknappen inde imens) - og sætte batteri i igen. Så er bios gået død, og der er ikke længere et password der.
Avatar billede claes57 Ekspert
16. maj 2015 - 18:58 #2
hvad var der galt med http://www.eksperten.dk/spm/1003764
Du scorer ikke point hos os ved at oprette flere spg om samme emne.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. maj 2015 - 07:51 #3
Jeg er enig claes57. Men da de to spørgsmål er oprettet indenfor samme minut, kan/må det vel være en fejl fra eksperten side.
Avatar billede grafik-anders Mester
17. januar 2021 - 11:11 #4
Sagen endte med, at vi tilfældigvis ramte det rigtige password ved at kombinere andre af hans kendte passwords.

Jeg beklager, hvis jeg kom til at oprette dette spørgsmål forkert.