Avatar billede bongo7 Praktikant
16. maj 2015 - 22:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

visualisering af procent skala i bimap

Hejsa,

ja er gået kold med denne  jeg prøver lige at visualisere mit problem for jer så klart som muligt.

Forestil jer en streg .  denne streg kan være 200 pixel høj eller 20 pixel høj.  det er underordnet men uanset hvor høj den er er højden 100 procent
dette har jeg styr på rent beregnings mæssigt.

jeg ønsker nu at kunne vise mine procenter i bitmap en simpel pixel tegning der er 20 pixel bred.
denne skal fremvise mine procenter således at jag kan lade de øverste 20 procent være grønne. 30 procent i midten skal være sorte og nedeste del kan så være 50 procent røde

Hvordan dælen kan man komme i mål med det på så simpel en måde som muligt.
Avatar billede Spotgun Seniormester
21. maj 2015 - 11:00 #1
Prøv nedenstående metode. Det er dog en rimelig skrabet løsning, og der er ikke nogen sanity checks i det. Se det som inspiration til dit videre arbejde...
Alternativt kunne du kigge på de graf-kontroller som er indbygget i .NET eller evt. et tredjeparts plugin.

private Bitmap GenerateBarGraph(int width, int height, int percentTop, int percentMid, int percentBtm)
{
    Bitmap bmp = new Bitmap(width, height);
    int top = Convert.ToInt32(((double)height / 100) * percentTop);
    int mid = Convert.ToInt32(((double)height / 100) * percentMid);
    int btm = Convert.ToInt32(((double)height / 100) * percentBtm);
    Graphics g = Graphics.FromImage(bmp);
    g.FillRectangle(Brushes.Green, 0, 0, width, top);
    g.FillRectangle(Brushes.Black, 0, top, width, mid);
    g.FillRectangle(Brushes.Red, 0, top + mid, width, btm);
    return bmp;
}
Avatar billede bongo7 Praktikant
07. juni 2015 - 16:26 #2
okey jeg ser på det tak indtil nu.

har lige været syg i længere tid så har derfor ikke reageret på din venlighed.

jeg vender tilbage :)
Avatar billede bongo7 Praktikant
07. juni 2015 - 16:53 #3
Hej igen . jo det ser ret godt ud. den er faktisk lige som jeg forestilled emig den skal.

hvis du har tid kan du så hjælpe med at ændre det lidt så den del der er i midten ( midprocent ) tegnes gange så bred som top procent.

Jeg har ikke fantasi selv til at se hvordan man kan gøre det :(
Avatar billede bongo7 Praktikant
07. juni 2015 - 16:57 #4
fandt selv ud af det.  det var jo bare at ændre brede på hver enkelt rectangle. :)

men den tegner lidt forskudt. kan du hjælpe med om man kan ændre så den centrerer hvert rectangle i bitmappen
Avatar billede bongo7 Praktikant
18. oktober 2015 - 14:08 #5
spotgun, smider du et svar så jeg kan lukke denne sag :)
Avatar billede Spotgun Seniormester
18. oktober 2015 - 14:37 #6
Værsgo!