Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2015 - 16:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

kan ikke komme på internet når jeg er på VPN

hej jeg kan ikke komme på internet når jeg er på VPN  jeg kan kun komme på mine netværk driv men ikke  internet DVS www.google.dk eller www.eksperten.dk men når jeg går af VPN kan jeg godt komme på hva kan problemet være
Avatar billede kurt54 Ekspert
17. maj 2015 - 17:27 #1
Jeg tror det er designet sådan af sikkerhedshensyn og hensigten er det skal være sådan.
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2015 - 17:53 #2
men vpn (Virtual private network) bruger man når men er ude for sit netværk til at gå på ens netværk driv og printer så men da ha internet  vis man vis man arbejder med internet og skal skriv ud eller på en netdisk så skal man igennem VPN så skal der være internet på
Avatar billede Wildcard Nybegynder
18. maj 2015 - 09:59 #3
Hvilken protokol og klient bruger du til at forbinde med?

VPN bruger som ofte ens vpn som default gateway, hvilket betyder alt trafik routes igennem VPNen. Ved at slå dette fra, kan man lave efterspørgelser uden for VPN.

Bruger du windows pptp / l2tp / sstp osv, så kan du slå default gateway fra.

en hurtig google søgning gav dette resultat:

se cirka midt på siden.
http://diaryproducts.net/about/operating_systems/windows/enable_disable_default_gateway_vpn_windows
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2015 - 15:42 #4
Hvilken protokol og klient bruger du til at forbinde med?

internet protocol tcp/ip version 4

internet protocol version 6

fil og printerdeling til microsoft netværk

QoS-pakkeplanlægning dem er (V) i

windows 7 8 xp
Avatar billede CRKrogh Ekspert
25. maj 2015 - 12:36 #5
Det, du leder efter, hedder "split tunneling":
http://en.wikipedia.org/wiki/Split_tunneling

D.v.s. at din LAN-trafik routes igennem VPN og alt andet går mod internet.
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2015 - 19:05 #6