Avatar billede sofus101 Nybegynder
18. maj 2015 - 13:48 Der er 9 kommentarer

elektriker uddannelse

hejsa

jeg kunne rigtig god tænke mig at uddanne mig som elektriker, men problemet er at jeg har meget svært ved matematik.. kan jeg godt tage uddannelsen eller er niveauet for højt?
Avatar billede finb Ekspert
18. maj 2015 - 15:58 #1
Gå hen og snak med dem på elektriker-skolen !
Avatar billede pgh71 Mester
18. maj 2015 - 16:21 #2
Det bliver svært, da alt el-teknik bygger på geometri- og matematikformler, men gør som "finb" skriver.
Nb. Er selv uddannet elektriker og el-installatør
Avatar billede sofus101 Nybegynder
18. maj 2015 - 16:23 #3
Forstå mig ret pgh71, men er det noget som kan læres,ved hårdt arbejde?
Avatar billede finb Ekspert
18. maj 2015 - 16:39 #4
Overraskende meget kan læres ved flid,
jeg gik i skole med en fyr, der sled sig
til en elektronik-uddannelse, der også
er meget matematik-tung -fordi han VILLE.
Men spørg på elektriker-skolen.
Avatar billede pgh71 Mester
18. maj 2015 - 17:08 #5
Er helt enig med "finb" - Det meste kan læres ved flid -)
Avatar billede OliverNielsen Nybegynder
19. maj 2015 - 08:40 #6
Hej sofus101

Ved hårdt arbejde og ansvarlig, kommer du langt!

Du kan læse mere her
http://www.tec.dk/tec/Elektriker-147.aspx

Selvom man har svært med matematik, tror jeg bestemt det muligt at klemme sig igennem.
Jeg er selv igang som datatekniker, hvor jeg blev fortalt det kræver godt matematisk baggrund. Det har indtil nu været noget sludder.
Har ikke set noget matematik.

Mvh
Avatar billede rwmj Nybegynder
27. maj 2015 - 15:10 #7
Hej,

Prøv at kigge nærmere på denne elektriker uddannelse i København https://www.kts.dk/erhvervs-uddannelse/elektriker.asp som har fået god omtale og hvor du nok ikke behøves at være den stærkeste i matematik. Der skulle også være praktik inkluderet og ellers kan du jo blot søge en praktikplads. Bor du i København kan du også prøve at kigge nærmere på http://www.storkobenhavns-el.dk for job som elektriker. Ellers siges det at Aarhustech også har en god uddannelse til el-installatør.

Held og lykke.
Avatar billede curentus Nybegynder
17. juni 2015 - 16:40 #8
Jeg synes du skal tilmelde dig uddannelsen hvis du har interessen - der er gode muligheder for beskæftigelse når du er færdig. Det kan godt være der er en del matematik. Men det er ikke sværere end triangulering og ofte med retvinklede trekanter. Vektorer benyttes, men kun med regneregler inden for triangulering. Og hvis du kan lærer at bytte rundt på en ligning der består af + - * / er du rigtig meget godt hjulpet.

Det vigtigste er "næsten" at du kan levere et stykke håndværk af høj kvalitet når du er færdig.

Jeg er selv uddannet elektriker. Men jeg havde aldrig nogensinde drømt om at jeg skulle være elinstallatør og nu i gang med stærkstrømsingeniøruddannelsen.

//curentus
Avatar billede Chsode Nybegynder
18. juni 2015 - 01:35 #9
Må "desværre" tilslutte mig de andre. Du kommer helt sikkert ikke udenom de matematiske fag på sådan en uddannelse.. Jeg vil foreslå dig at få fat i en studievejleder og høre hvad de bedste muligheder for dig er. Held og lykke med det! :)