Avatar billede tobiasduus Nybegynder
18. maj 2015 - 22:11 Der er 4 kommentarer

Jeg er blevet hCket

Hej der ude. Jeg er blevet hacket på min MacBook, hvor der er nogle der har sendt nogle private Photos over iMessage. Jeg tror personen har hacket min computer på den måde, at de har åbnet den på en eller anden måde, og aå sendt dem. Er der en måde jeg kan finde ud af hvem det er? Måske via kamararet?
Den anden måde kunne være hvis personen har hacket mig fra en anden computer?
Hjælp! Det er meget vigtigt, da billederne er nogle screenshots af nogle dokumenter, som har en værdi af omkring 30.000 kroner. Politiet siger jeg selv skal finde ud af det.
Håber der er et geni der kaN hjælpe mig :)
Avatar billede OliverNielsen Nybegynder
19. maj 2015 - 00:14 #1
Hvis de sendt fra din macbook - over/via iMessage. Så burde din macbook være tilsluttet find my mac.

Tilgå : icloud.com

Login med den eller de, apple kontoer du har. Hvis den er er online burde du så kunne se hvor den befinder sig, låse den. Skrive en besked til den, osv.
Avatar billede tobiasduus Nybegynder
19. maj 2015 - 00:25 #2
Okay. Og hvis nu tilfældet er, at personen har gjort det på min computer, imens jeg ikke har været der? Kan jeg så gå ind et eller andet sted, og se kamararets video? :)
Avatar billede OliverNielsen Nybegynder
19. maj 2015 - 08:23 #3
Det kan sikkert godt lade sig gøre - men det kræver enorm teknisk snilde og viden omkring det. Ikke noget jeg besider, eller noget man finder på nettet lige hurtigt.

Din bedste mulighed er icloud. Der burde du kunne se den.
Hvis den står til offline, kan du låse den - eller sende den en meddelse hvor du skriver hvor den kan afleveres.

Du gør Mac'en ubruglig hvis du vælger at "Låse" den over icloud.
Derfor ser man oftere tingene bliver afleveret, eller slet ikke stjålet fra start af.

Mvh
Avatar billede sonalias Seniormester
19. maj 2015 - 08:51 #4
Nej du kan ikke se kameraets video.
Kameraet optager ikke hele tiden.
Du kan vel se hvem billederne er sendt til?
Og de må have haft fysisk adgang til din PC, det har ikke noget som helst med hacking at gøre. Har du selv mistet filerne og vil have dem igen, eller vil du ikke have at en anden har dem? Der er stor forskel da de formentligt kan genskabes på din egen PC hvis du ikke har rodet for meget rundt.