Avatar billede zaicrez Nybegynder
19. maj 2015 - 10:06 Der er 2 kommentarer

3 faset elmåler.

Hej,

Jeg har en lift til vand varmepumpe i mit hus.
Mit ønske er at lave et setup med en elmåler, som jeg kan hive forbrug ud af (Watt/KWH) - samle data i en database via ethernet eller wifi, og lave grafer over forbrug på min server.

Spørgsmålet er så - hvilken elmåler ville jeg kunne bruge til dette?
Jeg har søgt omkring, og fundet ud af der allerede er forskellige færdiglavet løsninger (som iøvrigt er ret dyre) - så jeg vil egentlig helst lave min egen.
Avatar billede zaicrez Nybegynder
19. maj 2015 - 10:27 #1
- Og det er selvfølgelig en luft til vand varmepumpe jeg har
Avatar billede ChristianH Praktikant
23. september 2016 - 13:42 #2
Hej zaicrez,

Det er en spændende case, som tidligere har efterspurgt til vedr. en elmåler, som kan samle data over forbruget på en netværks server.

Jeg er nysgerrig for og høre dig til, om du har fundet frem til en løsning?

Mvh. Christian
http://scanheat.dk/