Avatar billede Kluddermor Juniormester
19. maj 2015 - 12:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til Batch fil der henviser til program uafhængig af mappeplacering

Hej Eksperter

På et fritidshjem har jeg nogle batchfiler, der startet minecraft for børnene.

Batchfilerne ligger på en fælles server, og man kan tilgå dem og starte minecraft uafhængig af hvilken computer man har sat sig ved.
Men vi har fået en gruppe nye computere, hvor stien til minecraft er anderledes. Normalt hedder stien noget i stil med:

c:\users\"brugernavn"\appdata\roaming\.minecraft

Da den nye gruppe computere har et andet brugernavn, så passer stien ikke.

Kan man ikke lave en henvisning, der finder vej til appdata- eller minecraft-mappen uafhængig af hvad brugernavnet er?
Avatar billede OliverNielsen Nybegynder
19. maj 2015 - 13:03 #1
Værsågo, min fine ven!

c:\%appdata%\.minecraft
19. maj 2015 - 13:04 #2
c:\users\%USERNAME%\appdata\roaming\.minecraft
Avatar billede Kluddermor Juniormester
26. maj 2015 - 10:52 #3
Smid et svar også erikjuul for din løsning virkede :)
26. maj 2015 - 11:10 #4
OK!
Avatar billede Kluddermor Juniormester
02. juni 2015 - 13:23 #5
Jeg var lidt for hurtigt. For det virkede alligevel ikke over hele linjen.
På Win8.1 computerne virker den, men på win7 virker det ikke.
Jeg bruger denne linje.

--jar-dir=C:\Users\%USERNAME%\AppData\Roaming\.minecraft\bin\

Som altså virker på win8.1 men ikke win7. PÅ win7 skal jeg skrive det rigtige brugernavn i stedet for %username%

Det er mere i batchfilen end det, men det er denne linje der fejler.