Avatar billede Kodelærlingen Juniormester
20. maj 2015 - 10:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Dansk og engelsk tusindtals- og decimalseparator

Hej
Jeg har brug for, at arbejde med beløb som er formateret med både dansk og engelsk tusindtals- og decimalseparator. Hvordan gør jeg det?

Jeg skal bruge beløbene både på dansk og engelsk formateret, da beløbene efterfølgende skal bruges til brevfletning.

Kan man lave noget VBA-kode, som laver en tekst string med beløbet formateret på dansk og en tekst string med beløbet formateret på engelsk?
20. maj 2015 - 10:49 #1
Formater flettefelterne i Word i stedet. Formateringen "flettes" ikke med fra Excel.
Avatar billede Kodelærlingen Juniormester
20. maj 2015 - 11:12 #2
Hvis beløbene bliver gemt som tekst i Excel med både dansk og engelsk tusindtals- og decimalseparator, så kan jeg brevflette uden at skulle formatere beløbende i Word efterfølgende.
Avatar billede claes57 Ekspert
20. maj 2015 - 11:16 #3
jeg har tidligere brugt at have en genvej i office, så den ved et klik skifte det hhv dansk og engelsk notation. Så er det bare at klikke engelsk før man afslutter opgaven til uk, og skifte til dansk bagefter.
20. maj 2015 - 11:47 #4
Prøver bare at guide dig til den letteste løsning på din udfordring.

Held og lykke med at få lavet noget kode til det.
Avatar billede Kodelærlingen Juniormester
20. maj 2015 - 14:13 #5
erikjuul>> Du må gerne fortale mig, hvordan jeg formaterer beløbene i Word.

Jeg har prøvet af flere omgange, at udskrive beløbene med både dansk og engelsk tusindtals- og decimalseparator uden at få det til at virke.
Avatar billede Kodelærlingen Juniormester
21. maj 2015 - 13:24 #6
Nogen bud på en løsning? Eller er det bare sværere end det lyder?

Jeg kan ikke være den eneste, som har brug for at kunne skrive beløb både på dansk og engelsk i et og samme brev.
Avatar billede Kodelærlingen Juniormester
26. maj 2015 - 13:47 #7
Lukketid