Avatar billede Firung Nybegynder
20. maj 2015 - 14:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvor meget størm skal jeg bruge til mine højtalere?

Hej alle sammen
Jeg har 2 højtalere fra behringer som hedder B125D. Jeg vil gerne tilslutte mine 2 højtalere til batterier, men jeg ved ikke hvor meget watt/volt/amp mine 2 højtalere skal bruge. Jeg har kigget deres brochure igennem for at se hvor meget strøm højtalerne bruger, men kunne ikke forstå det...
Her er specsne for højtalerne
http://www.behringer.com/assets/B208D_B210D_B212D_B215D_WebBrochure.pdf

Output pwer
- Low-frequency range
RMS power 280 W @ 8 ohm
Peak power 450 W @ 8 ohm
- High-frequency range
RMS power 65 W @ 8 ohm
Peak power 100 W @ 8 ohm

Speaker power Capacity
Woofer
Size 15"
RMS @ 1% THD 250 W @ 8 ohm
Peak power handeling 1000W @ 8 ohm

Tweeter
RMS @ 1 % THD 30 W @ 8 ohm
Peak power handeling 120 W @ 8 ohm

Mvh. Oscar
Avatar billede sonalias Seniormester
20. maj 2015 - 15:21 #1
? Du skal vel drive dem fra en forstærker, for det giver ingen mening at slutte dem til et batteri.
Avatar billede kurt54 Ekspert
20. maj 2015 - 15:38 #2
Europa modellen skal have 230V vekselstrøm - 300 eller 600 watt alt efter model.
Et batteri giver jævnstrøm som kan konverteres til vekselstrøm.
I højtalleren sider en strømforsyning der laver vekselstrøm om til jævnstrøm som forstærkeren skal bruge.
Avatar billede OliverNielsen Nybegynder
20. maj 2015 - 15:52 #3
Behringer B125D - Ska/kan bruge 230V (Almindelig stikkontakt)

Det du skal vide er:

Jo højere du spiller, jo flere watt bruger de.

Hvis de får 12Volt (fra dit batteri) og de sluger 300 watt.
Så skulle der være 25 ampere.

1 Ampere, kan slå ihjel.

Så, medmindre du har mange bilbatteri. Så kan de højttalere IKKE trækkes så du kan høre en sang på 3 minutter.

Mvh
Avatar billede sonalias Seniormester
20. maj 2015 - 15:53 #4
Hov, havde slet ikke set det var aktive højtalere... Godt du er mere vågen Kurt! :)
Avatar billede Firung Nybegynder
20. maj 2015 - 17:45 #5
Tak for alle svarene!
Det jeg har tænkt mig er, at slutte dem til denne her omformer
http://www.harald-nyborg.dk/p3587/inverter-omformer-2000w-12-220
Og så vil jeg tilslutte et batteri med 12 V og en del ampere (omkring 100) til omformeren.
Vil det give mening?