Avatar billede dtp Nybegynder
20. maj 2015 - 15:22 Der er 5 kommentarer

mappevisning

Når jeg kikker i mapperne for at gennemse, xx.psp eller xx.pspimage  kan jeg kun se ikon og ikke miniature billed,
jeg har skiftet fra XP (ingen problem) til Windows 8 så er problemet der. Jeg bruger psp10.

Kan man løse dette problem. ??
En kom med dette forslag, lav dem om til xx.png
Da jeg har cirka 6000 stk vil det tage lang tid.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
21. maj 2015 - 06:56 #1
Ældre versioner af Paintshop Pro har funktionen Batch Conversion, som kan massekonvertere billedfiler. Findes den stadig i version 10?
Png formatet gemmer billederne uden kvalitetstab i modsætning til jpg formatet.
Avatar billede milter Ekspert
21. maj 2015 - 18:49 #2
Du skal huske på, at filtyperne .psp og .pspimage kan indeholde layers, masks eller selections. En konvertering til andre formater kræver, at de først bliver "flattened" eller "merged" dvs. du skal fjerne  selections, masks eller layers.

Jeg har selv samme problem på min egen computer med Windows Explorer men ikke i Paint Shop Pros egen browser.

Andre har samme problem:

http://forum.worldstart.com/showthread.php?t=154640
Avatar billede dtp Nybegynder
21. maj 2015 - 22:26 #3
Det har aldrig været et problem med xp, hvorfor så i win 7 og win8
Avatar billede dtp Nybegynder
21. maj 2015 - 22:30 #4
og selv med en selections har den kunne vises i xp, men alle jeg har er flattened og et andet progran kan ikke værer løsning, hvad skal man ellers med mappevisning og jeg kan ikke læse engelsk desværer
Avatar billede milter Ekspert
22. maj 2015 - 00:35 #5
Jeg bruger stadig XP på denne computer og har de samme problemer. Jeg kan ikke huske, hvornår problemet opstod, måske efter installering af en af utallige prøveversioner af nyere versioner af PSP? For øjeblikket har jeg PSP 8 og Corel PSP X2 på maskinen sammen med et par andre billedredigeringsprogrammer.

Jeg har været gennem utallige forsøg på at få lor... til at virke. Jeg har installeret programmet herunder, og det får *.pspimage-filer til at vises som miniaturer:

http://www.botproductions.com/pspthumb/download.html

*.psp-filer derimod er en anden og underlig sag. Nogle vises som miniaturer efter installation af programmet, andre ikke, og jeg kan ikke se nogen forklarlig årsag på det. Jeg har prøvet at omdøbe *.psp-filer til *.pspimage-filer, men de vises stadig ikke som  miniaturer. Jeg har også prøvet at åbne *.psp-filer og gemme kopier af dem som *.pspimage-filer uden held.

Omdøbning til *.tif eller andre ikke-PSP-filtyper virker, men med 6000 billeder bliver det nok en langvarig opgave.