Avatar billede LouiseHib Nybegynder
20. maj 2015 - 20:58 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Eksamensbevis, hvordan er de kommet frem til mit snit?

Hejsa,

mit eksamensbevis fra 2000 ser sådan ud, http://imgur.com/ieXLBxG

Mit eksamensresultat er som skrevet står 8,8.

Når jeg lægger mine eksamenskarakterer sammen får jeg 145 og da der er 17 karakterer er mit snit derfor 8,5

Mine årskarakterer lagt sammen er 160 og da der er 18 karakterer burde mit snit derfor være 8,9 (8,8888).

Men det står til 9,0.

Er det en fejl? Luksusproblem, I know :D
Avatar billede richardjensen Seniormester
20. maj 2015 - 22:17 #1
Er der fag,som tæller dobbelt ?
Avatar billede store-morten Ekspert
20. maj 2015 - 23:40 #2
Måske: vægtet gennemsnit karakter (Google)
https://www.google.dk/?gws_rd=ssl#q=v%C3%A6gtet+gennemsnit+karakter
Avatar billede LouiseHib Nybegynder
31. maj 2015 - 22:23 #3
Hvordan lukker jeg og giver point? :)
Avatar billede richardjensen Seniormester
01. juni 2015 - 13:33 #4
Hvis der er kommet SVAR, som du kan godkende , kan du vælge det og tildele points.
Hvis der ,som her kun er KOMMENTARER, kan du selv oprette svar , som du derefter kan acceptere og give points til dig selv.
(En gratis omgang ! )
Avatar billede store-morten Ekspert
01. juni 2015 - 19:57 #5
Har du fået et brugbart svar?

En bruger har løst mit problem, men jeg kan ikke give ham points?
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-5
Brugeren har kun lagt en kommentar, hvilket ikke kan belønnes med point. Du beder vedkommende, i en kommentar, om lave et svar. Når han har gjort det, kan han tildeles points.
Avatar billede LouiseHib Nybegynder
11. juni 2015 - 13:45 #6
Så jeg skal bede folk lave et svar?
11. juni 2015 - 14:14 #7
Har du prøvet at klikke på store-morten's link?
Avatar billede LouiseHib Nybegynder
11. juni 2015 - 14:33 #8
Hey erikjuul. Ja netop, men jeg vil jo gerne lukke det her topic og tildele point til store-morten.
11. juni 2015 - 15:03 #9
Så skal du - som beskrevet i linket - bede store-morten om et svar!
11. juni 2015 - 15:04 #10
... men mon ikke han ser disse kiommentarer, og selv lægger et?
Avatar billede store-morten Ekspert
11. juni 2015 - 15:59 #11
Jo, og her kommer et 'Svar' .-)
Avatar billede store-morten Ekspert
11. juni 2015 - 16:00 #12
Ups.... prøver igen.