Avatar billede madsnn Juniormester
21. maj 2015 - 10:44 Der er 1 kommentar

WDS og Lenovo Yoga 14

Hej Eksperter

Vi køber maskiner hjem til kunder som der skal laves et image af, og hvis jeg gør det fra bunden er alt ok og fungere som det skal.

Nu har jeg fået maskiner ind som jeg skal tage et image af.
Problemet er at jeg ikke har en skive som jeg kan lave et boot image af.
Det betyder når jeg pxe booter lenovoen og vælger at jeg vil capture image så skriver den "loading files ..." og så bliver skærmen bare sort.

Jeg har hentet driver til den OneLink adapter der skal sættes i en Lenovo Yoga 14 for at den kan PXE boote (og det gør den også fint).

Er mit problem ikke at jeg mangler et windows 8 boot image på WDS serveren ?
Hvis det er, hvordan finder jeg frem til en skive som kan bruges til et lenovo pre install image ?

Jeg kunne wipe maskinen helt og installere fra bunden, men jeg vil gerne have lavet det capture image inden jeg gør dette.

Håber I kan hjælpe :)
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2015 - 15:26 #1
vis det er med windows 8 kan du lave et WIM image til din wds server med RecImg Manager http://download.cnet.com/RecImg-Manager/3000-2242_4-75743456.html?part=dl-&subj=dl&tag=button og deploy via WDS vis du har windows 7 kan du mdt dur også til at deploy wim filer

mdt capture image http://www.vkernel.ro/blog/sysprep-and-capture-a-windows-image-with-mdt-2012 (lit mere avangceret )

så laver du et boot billede og liger over i din WDS server

Microsoft Deployment Toolkit www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=40796

Download Windows Assessment and Deployment Kit
www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=30652