Avatar billede Jolles Professor
21. maj 2015 - 12:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

sortere og kopiere ud fra excel 7

Når jeg sorterer en kolonne, hvor jeg fx. har skrevet 2 k eller 2 r i cellerne og skriver "find alle" kommer de fint i række med alle "2k" og "2r" efter hinanden nedad.

Dem vil jeg gerne kunne kopiere ud af boksen, så jeg kan viderebehandle dem, men kan ikke finde en metode på nettet.
Kan du?
Avatar billede finb Ekspert
21. maj 2015 - 14:32 #1
Er det ikke bare at markere de fundne og indsætte på ønsket sted ? Er ikke helt med på dit spm.
Avatar billede Jolles Professor
04. juni 2015 - 15:14 #2
Nej, jeg har excel-data stående sådan nedad i excelarket:
Navn
Adresse
Postnr
osv

og de skal stå vandret sådan i kolonnerne: Navn - Adresse - postnr - osv...

Altså ikke nedad i samme kolonne, men på tværs i hver sin kolonne, så jeg kan bruge dem til brevfletning.
Nogle venlige mennesker sendte en formel, som jeg ikke ved, hvordan jeg kan bruge, og jeg håber stadig, nogen kan forklare den. http://gupl.dk/720147/
Avatar billede Jolles Professor
16. juni 2015 - 12:04 #3
jeg lukker