Avatar billede desist Seniormester
21. maj 2015 - 15:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Rippe

Hej

Er det muligt, at brænde en DVD ned på sin PC så den virker på samme måde som på dvd´en?
Avatar billede claes57 Ekspert
21. maj 2015 - 16:08 #1
jeg bruger http://www.slysoft.com/da/virtual-clonedrive.html
det er bare en lille driver.
Derudover skal man bare lave en iso-fil af sine dvd/cd'er og have iso'erne liggende på pc.
Man kan så i virtual-clonedrive loade sin iso-fil, og den kører 100% som fra et alm drev - bare lydløst og hurtigere.
Avatar billede eurositi Ekspert
21. maj 2015 - 18:08 #2
Hvis ikke DVD'en er kopibeskyttet, kan du også bare kopiere VIDEO_TS mappen direkte over på en harddisk.  I f.eks. VLC eller Media Player Classic klikker du bare på File > Open folder. Så åbner den IFO-filen, hvorefter du kan navigere rundt præcis som hvis du havde lagt den fysiske DVD i dit optiske drev - altså bare uden støjen fra drevet.

Hvis menuerne ikke er vigtige for dig, kan du bruge det meget populære gratisprogram MakeMKV (www.makemkv.com) til at rippe alle film og ekstramateriale tabsfrit til harddisken. Filerne vil være i MKV (Matroska) formatet i præcis samme kvalitet som på DVD'en (eller Blu-ray'en). MakeMKV kan normalt også omgå eventuelle kopispærringer.

Når du åbner MKV-filen i VLC eller MPC vil du også kunne springe fra kapitel til kapitel, skifte lydspor eller undertekstsprog, hvis du kunne dét på DVD'en.

Det eneste, du mister ved at benytte denne metode, er menuerne (og fordelen er, at du kan blive fri for eventuelle reklamer eller "FBI warning"s.
Men hvis alt dette er vigtigt for dig, skal du rippe til ISO-formatet, som Claes foreslog, eller alternativt kopiere VIDEO_TS mappen.
Avatar billede desist Seniormester
22. maj 2015 - 16:24 #3
Tak:) begge metoder lyder brugbare. Så jeg splitter pointene mellem jer.
Avatar billede eurositi Ekspert
22. maj 2015 - 17:33 #4
Oh, tak. :)
Avatar billede eurositi Ekspert
22. maj 2015 - 17:34 #5
Sorry. Hér er et rigtigt svar.
Avatar billede claes57 Ekspert
22. maj 2015 - 19:03 #6
ligemeget med point til mig - bare skyd det hele af til eurositi