Avatar billede Mourner Nybegynder
21. maj 2015 - 17:42 Der er 10 kommentarer

Webfont Ubuntu - Problemer med Extended Latin?

Nogen der kan fortælle mig hvorfor Ubuntu WEB-fonten ikke virker på mit site? Det er kun Latin-extended delen (til ÆØÅ) der ikke virker ser det ud til.

CSS Import script:
@import url(http://fonts.googleapis.com/css?family=Ubuntu:300,400,500,700,400italic&subset=latin,latin-ext);

Håber der er nogen der kan hjælpe?
Sig til hvis der er brug for mere info?

Mvh
Simon
Avatar billede Mourner Nybegynder
21. maj 2015 - 17:43 #1
Oh :-) sry..
Site URL ---> www.tubatuba.dk

/S
Avatar billede Blueeyez Mester
21. maj 2015 - 21:13 #2
Hmm.. Den her linje siger den skal køre engelsk og ikke dansk:

<html lang="en">

prøv:

<html lang="da">
Avatar billede Blueeyez Mester
21. maj 2015 - 21:16 #3
Fandt det her:
<html lang="da-DK">
Avatar billede Mourner Nybegynder
21. maj 2015 - 22:51 #4
Rettelsen du foreslår er for så vidt god nok - indholdet på siden taget i betragtning. Det har dog intet med måden hvorpå webfonte hentes/fortolkes/håndteres at gøre..

Det ser ud til at standard latin delen af fonten håndteres fint.
Altså hvis man debugger i Chrome:
- Resources/Frames/www.tubatuba.dk/Fonts.. her er der listet en række fonte som .woff2 og der optræder standard latin udgaven..

Men den extendede del mangler - altså den der indeholdet ÆØÅ. Det på trods af at importkoden er hentet direkte fra google-api generatoren og pastet over uden tilpasninger?
Avatar billede Blueeyez Mester
21. maj 2015 - 23:13 #5
Prøv og ændre det.. Du kan jo altid skifte det hvis det er..
Avatar billede Mourner Nybegynder
21. maj 2015 - 23:46 #6
Jeg har ændret det, fordi det gav mening - sådan helt generelt..
Har ikke opdateret live versionen endnu, men det er underordnet.
Det løser ikke problemet! og har i øvrigt intet med det at gøre :-)
Avatar billede keysersoze Guru
22. maj 2015 - 10:35 #7
Ifølge min developer toolbar bliver der slet ikke loaded eksterne fonte - men bortset fra det, præcis hvor er det at æøå fejler?
Avatar billede Blueeyez Mester
22. maj 2015 - 13:41 #8
Prøv og sæt det ind på live versionen.. Så vi lige kan følge med os..

Dernæst, så må du godt tilføje den tekst der var på siden forleden som nu er væk.. Ellers beder du os om at hjælpe dig i fuldkommen blinde..
Avatar billede Mourner Nybegynder
22. maj 2015 - 14:00 #9
Blev nødt til at pille liveversionen ned - eller rettere skære den til så den ikke indeholder tekst med ÆØÅ.. I kan følge den "gamle" side her som indeholder problemet.

http://www.tubatuba.dk/index_Ubuntu.html

----

Ubuntu webfont'en loader fint når jeg debugger?
Det ser som sagt ud til at det bare er extended delen der ikke virker?
Avatar billede keysersoze Guru
22. maj 2015 - 23:41 #10